Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skille ut sokkelleilighet

Anbefalte innlegg

Jeg har et hus der sokkelen leies ut for 6900,-. Denne har jeg bygd selv, med dobbel gips i taket så lyd og brannkrav er ok. Tenker å selge huset og forventer ca. 4 mill for det samlet.

Nå når boligmarkedet er litt tregt har jeg tenkt på om det går an å skille ut sokkelleiligheten og selge den for seg selv (Dele boligen opp som tomannsbolig). Tror jeg kan få rundt 1.2 mill for den etter størrelsen å dømme. Da blir det lettere å selge resten av huset mener jeg, men kan få en samlet større sum. Eller er det noen drawbacks med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Worst case scenario: Kommunen kjøper leiligheten, den bilr en sosialbolig. Det flytter inn folk med mer problemer enn vanlig, det blir bråk etc og støy. Sprøytespisser flyter i hagen..

Det vil jo da bli vanskeligere å selge delen din.. Er jo ikke alle som syns det er så staselig å flytte inn en 3 mills leilighet(hus) og ha unger som vokser opp der hvor hagen flyter av rusk og rask.

Nå vet jeg ikke hvor i landet du hører til, men her i mitt nabolag går det huser for over 4 mill, dem er ikke lenge til salgs, og flere av dem har utleiedel. Det er også lettere å få et lån i banken på et hus hvor du da delfinaniserer lånet ved utleie av leilighet/hybel, og 6900,- er gode penger om man skal ta lån for å kjøpe huset ditt.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at de som vil ha et hus, vil ha det alene og evnt leie ut som du gjør ved behov. Er du heldig kan du få så kjipe beboere under at det er ikke sikkert overdelen lar seg selge.

Mitt råd vil være å selge helt, og la de som kjøper få muligheten til å leie ut (som er en fin finansieringshjelp for flere) inntil de får bedre råd/har betalt ned huset.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...