Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP vil ikke boote fra CD etter formatering

Anbefalte innlegg

Spør for en kompis så bare quoter det han har sagt..:

Hei.

Jeg kopierte XP inn på dataen min.. rolleyes.gif

Men nå vil jeg brenne den ut på en cd.

Brente som oppstarts cd med nero 7, biosen er stillt på boot from cd-rom men cden vil ikke bootes.

Noen som veit hva som kan være galt?

Hva skal det hjelpe for? huh.gif Kommer bare opp en svart skjerm med masse hvit tekst.

Står f.eks " NTLDR mangler, trykk på ctrl + alt + del for å starte på nytt" og over der står det "Verifying dmi pool data.....

boot from cd:

1. FD 1.44mb System type -(OF) "

:S

Neon som har noen ideer? For jeg er nemlig helt blank nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller et enda bedre tips: Bruk et program som heter Iso-Burner og brenn xp på en cd. Dette forutsetter at xp ligger lagret som en imagefil. Har prøvd å lage bootable cds med nero selv, men det har aldri fungert. Iso-Burner derimot har fungert hver gang^^

Lenke til kommentar
Takker for svar, men når han sier "NTLDR mangler, trykk på ctrl + alt + del for å starte på nytt" betyr ikke det at den booter fra feil disk?

Den klarer ikke å boote fra CD. Derfor prøver den fra harddisk. Men den er jo formatert, så derfor mangler NTLDR.

Når man brenner XP fra katalog, ikke iso, brenner man dette som vanlig dataCD. Ikke som oppstartsCD. Det er sannsyligvis derfor den ikke booter.

Lenke til kommentar
Takker for svar, men når han sier "NTLDR mangler, trykk på ctrl + alt + del for å starte på nytt" betyr ikke det at den booter fra feil disk?

Den klarer ikke å boote fra CD. Derfor prøver den fra harddisk. Men den er jo formatert, så derfor mangler NTLDR.

Når man brenner XP fra katalog, ikke iso, brenner man dette som vanlig dataCD. Ikke som oppstartsCD. Det er sannsyligvis derfor den ikke booter.

Ok takker ;) Da er det ikke så rart nei :p

Men hvis han prøver å brenne med "Iso-Burner" som sagt tidligere så skal det sannsynligvis funke da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...