Gå til innhold

Endelig kom snøen med sitt romantiske slør

RandiA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du brukte stativ ikkesant, for hvis det er tilfellet hadde du jo ikke trengt å anvende høy iso. jeg syns det var et fint bilde, men den oransje gatebelysningen ødelegger bildet, dessverre. det var veldig fin den naturlige rødfargen, men ikke den oransje. det var et greit konsept og himmelen kom frem spennende, men bildet er litt for rotete og det menneskelagde går ikke helt sammen med naturen. anyways, det var et spennende bilde.

Lenke til kommentar
Du brukte stativ ikkesant, for hvis det er tilfellet hadde du jo ikke trengt å anvende høy iso. jeg syns det var et fint bilde, men den oransje gatebelysningen ødelegger bildet, dessverre. det var veldig fin den naturlige rødfargen, men ikke den oransje. det var et greit konsept og himmelen kom frem spennende, men bildet er litt for rotete og det menneskelagde går ikke helt sammen med naturen. anyways, det var et spennende bilde.

Nei, ikke stativ...satte kamera på et gjerde..prøvde med 200 iso, og det lot seg ikke gjøre fra avstanden det ble...og selvsagt ville jeg hatt annen vinkling og fått bort diverse rundt, det lot seg heller ikke gjøre da "stativet" ikke var flyttbart, og ble det nærmeste jeg kom. Har klippet bort en del, så mye det lot seg gjøre. Lyset ble slik av gatebelysningen ja, tenkte det var noe i Photoshop jeg kunne gjøre etterpå?

Jeg prøvde litt forskjellig hvitbalanse, den med skygge (7000k) ble enda mer orange, men endte opp på AWB. Hva kunne jeg brukt da? Forslag?

(PS Nå skjønte jeg at jeg måtte ha med noe "utstyr" til slik fotografering, hadde bare en plastpose under kamera, det var mye snø, vått på gjerdet, men nå har jeg puttet en "PC-musematte" i sekken, akkurat stødig og passe for den jobben)

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Hvis du liker å ta slike bilder kan du jo investere i et stativ. De billigste stativene er filmstativer uten støtte for 90 grader bilder og du må stille vinkler med lengde på beina. hvis du vil ha bedre er 900,- et minimum. jeg foreslår i alle fall at du prøver stativet før du kjøper det, det er stor forskjell på dem og jeg er ikke fornøyd med mitt. du kan fikse på hvitbalanse senere i lightroom og jeg tror også adobe bridge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...