RandiA Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Synes det ble litt romantisk skjær over dette bildet, jeg har klippet det og rettet opp, men ikke annet. Hva annet kunne gjøres f.eks? RandiA TV:2 , AV:4 , ISO:400 Endret 17. januar 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Du brukte stativ ikkesant, for hvis det er tilfellet hadde du jo ikke trengt å anvende høy iso. jeg syns det var et fint bilde, men den oransje gatebelysningen ødelegger bildet, dessverre. det var veldig fin den naturlige rødfargen, men ikke den oransje. det var et greit konsept og himmelen kom frem spennende, men bildet er litt for rotete og det menneskelagde går ikke helt sammen med naturen. anyways, det var et spennende bilde. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg vet ikke om jeg liker hvitbalansen du har satt. Trondheim har vært magisk i hele dag, men jeg har ikke fått ræva mi ut av huset og knipset noe. Håper alt holder seg til i morgen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Du brukte stativ ikkesant, for hvis det er tilfellet hadde du jo ikke trengt å anvende høy iso. jeg syns det var et fint bilde, men den oransje gatebelysningen ødelegger bildet, dessverre. det var veldig fin den naturlige rødfargen, men ikke den oransje. det var et greit konsept og himmelen kom frem spennende, men bildet er litt for rotete og det menneskelagde går ikke helt sammen med naturen. anyways, det var et spennende bilde. Nei, ikke stativ...satte kamera på et gjerde..prøvde med 200 iso, og det lot seg ikke gjøre fra avstanden det ble...og selvsagt ville jeg hatt annen vinkling og fått bort diverse rundt, det lot seg heller ikke gjøre da "stativet" ikke var flyttbart, og ble det nærmeste jeg kom. Har klippet bort en del, så mye det lot seg gjøre. Lyset ble slik av gatebelysningen ja, tenkte det var noe i Photoshop jeg kunne gjøre etterpå? Jeg prøvde litt forskjellig hvitbalanse, den med skygge (7000k) ble enda mer orange, men endte opp på AWB. Hva kunne jeg brukt da? Forslag? (PS Nå skjønte jeg at jeg måtte ha med noe "utstyr" til slik fotografering, hadde bare en plastpose under kamera, det var mye snø, vått på gjerdet, men nå har jeg puttet en "PC-musematte" i sekken, akkurat stødig og passe for den jobben) RandiA Endret 17. januar 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvis du liker å ta slike bilder kan du jo investere i et stativ. De billigste stativene er filmstativer uten støtte for 90 grader bilder og du må stille vinkler med lengde på beina. hvis du vil ha bedre er 900,- et minimum. jeg foreslår i alle fall at du prøver stativet før du kjøper det, det er stor forskjell på dem og jeg er ikke fornøyd med mitt. du kan fikse på hvitbalanse senere i lightroom og jeg tror også adobe bridge. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Joda, jeg har bra stativ ...etter råd fra Forumet...., men når man skal kombinere å gå treningstur en mil samtidlig, passer det ikke alltid å ta med stativ...(har det ofte med å slå flere fluer i en smekk ) RandiA Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 hehe ok. jeg gikk på tur i går jeg og, men tok med meg stativet. angret litt på det. pluss jeg fikk ikke tatt et eneste fint bilde, kjedelig med nakne trær osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå