Gå til innhold

Er dette en Bra Gaming PC?

Anbefalte innlegg

Hei! Har Grublet lenge nå og må få hjelp av dere for å 'Godkjenne' denne PC-en.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1117878

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1568899

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1285519

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1618494

Bare lurer på noe, Har sett disse 'Lyse' på noen filmer jeg har sett.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:932114

Ser tøfft ut men det er samme Merke men ikke allt likt da så måtte bare spørre.

Tenkte å skaffe meg dette skjermkortet, men har lest på nettet at vis jeg har PCI express 16 i et Pci Express 2.0 så går det veldig seint.. -->

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1763761

Har allt annet og Prosessoren er : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338084

Hadde noen hjulpet meg og sett om tingene passer eller støtter hverandre så hadde det vært Fantastisk :)

Har dere noen Tips eller råd? Ville vært fint :thumbup:

Endret av Markus84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har du muligheten til å kjøpe et 8800gt skjermkort til senere og kjøre to kort i sli

Du mener at jeg kan f.eks kjøpe det jeg har nå og kjøpe et til senere? (8800gt)

Men alle tingene Passer selv om jeg Kjøper et SLI kort?

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

Ja det stemmer, på et hovedkort med sli støtte kan du kjøre to 8800gt skjermkort samtidig, de vil da samarbeide og gi bedre 3d-ytelse. Hvis du kjøper et hovedkort med sli støtte, må det selvsagt være riktig cpu-socket (altså 775 i ditt tilfelle), men ellers passer det ja.

Lenke til kommentar
Dette ser ut til å passe bra ja.

Må nesten være helt sikker (Mener allt i PC-en) og jeg kan ikke med sånne ting. :ohmy:

Tenkte å skaffe meg det Hovedkortet du fant ;)

Har lest på nettet at vis jeg har PCI express 2.0 i et Pci Express 16 så går det veldig seint. Eller er det feil? Trodde det skulle være sånn jeg at de passer.

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

Jeg har 8800gt i et pciex x16 hovedkort (altså pci express 1.0), og det funker som bare det. Det kortet jeg viste deg har pciex 2.0, så da er du helt safe. Jeg er 100% sikker på at cpuen, kabinettet og hardisken du har valgt passer. Strømforsyningen har mer enn nok kraft for å klare oppsettet ditt, så dette ser bra ut. Jeg vet ikke hvordan minne du har fra før av, men det må være DDR2 for at det skal passe.

Lenke til kommentar

Den er DDR2 ja, så da kan ALLE minnebrikker som har ddr2 passe på Hovedkortet? Har noen fine som har DDR2 som jeg kommer til å kjøpe senere pluss kommer til og kjøpe ett til 8800gt senere og golden Orb PCU cooler etc småting som jeg kan skaffe. :)

Lenke til kommentar

Det er definitivt en bra Gamer PC, men Hvis du ikke vil overklokke selv, velg et ferdig overklokket 8800 GT, koster ikke mer enn 2300...

Ville muligens valgt en annen Strømforsyning enn antec, kanskje en fra Corsiar, 750 watt'en?

Og jeg kan nesten garantere at du vil bli skikkelig overrasket når du ser hvor mye du betaler i frakt! Sykt billig hos amentio. Regner med at du betaler 100 kroner ell noe sånt for alt det.

Jeg betalte ihvertfall 178 kroner for et antec p190 (23 kg), Samsung 245B (10 kg), CPU, PSU (veier vell 2 kg, 2 PSU'er), masser vifter, og mye mye stasj....

Lenke til kommentar
Den er DDR2 ja, så da kan ALLE minnebrikker som har ddr2 passe på Hovedkortet? Har noen fine som har DDR2 som jeg kommer til å kjøpe senere pluss kommer til og kjøpe ett til 8800gt senere og golden Orb PCU cooler etc småting som jeg kan skaffe. :)

hehe, Crucial BallistiX på 800 mhz, er kjempe brikker, klokker utrolig bra og er utrolig billige, kjempe kjøp. Jeg valgte 1066 MHz utgaven. og 4 GB ram.

Og mitt hovedkort, Asus MAximus X38, har litt problemer med 4 gb, altså klarer ikke kjøre mer enn 970 mhz på alle 4 brikkene.....men det er bra nok...

OG: skal også nevne at 680-chipsett er svært svært kresne på rambrikker, og at 4 gb kan, jeg sier kan, bli et problem.

Jeg hadde EVGa 680 Sli, og den hadde problemer med OCZ PC6400, på 800 mhz, på alle 4 brikkene. Ble litt ustabilt, og viste enkelte ganger ikke alle 4 brikkene

Og genrelt sett er 680 sli hovedkort dårlige, mye dårligere enn X38 og P35. Men har dog støtte for 2 GPU's....og er av den grunn bedre for folk som absolutt vill ha 2 GPU's.

Jeg ville heller gått for et av gigabyte sine P35, DQ6 utgaven.

Ditte er et svært godt hovedkort. Billig, fås vel til 1200, og sies at det ikke skal være kresne på antall rambrikker og MHZ på dem.

Men et 680 sli hovedkort, er langt derifra et dårlig hovedkort, men det finnes bedre....

Lenke til kommentar
nForce 780i støtter 3 kort i SLI om dere ikke har merka det ;)

http://www.hardware.no/artikler/3-veis_sli...attformen/46614

jeg ville ikke anbefalt dette for han her, dette er et splitter nytt chipsett, og det kan skape problemer, eller skaper problemer....

Ville da heller gått for 680 sli.

Og synes det blir svææært overdrevent med 3 GPU's, dette kommer ikke til å merkes i spill, ihvertfall tror jeg det.

I fremtiden blir det vell ikke spørsmål om hvilket skjermkort du har, men hvor mange. hehe...

Lenke til kommentar

Yep, har sett der. Har funnet et annet Minne med DDR2 og 800Mhz. Men det står også 'PC6400' på den jeg fant nå. På den første jeg skulle kjøpe har det samme.

Men det står ikke på hovedkortet (som jeg har sett) om det er 'PC6400' eller 'PC8500'. Eller har det egentlig ingenting å si?

Hehe har glemt lydkort :roll: Har et nå da men er ikke noe spess, Funker bra og alt. Kan heller kjøpe det siden. :)

Lenke til kommentar
Sykt billig hos amentio. Regner med at du betaler 100 kroner ell noe sånt for alt det.

Hehe, det ble over 1300 i frakt.. :tease: Men tror det er for Moms og allt.

Kan du gi noen eksempler? Ville vært Fint! :thumbup:

Trenger jeg egenlitg 750w?

skjermkortet er:

ASUS GeForce 8800GT 512MB "TOP" GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 700MHz

Er det vanskelig å Klokke dem? er vel bedre det? men vis det er mye bedre å overklokke. kan du ikke gi eksempel på den oxo? :)

Og forresten rammen er

CRUCIAL DDR2 BallistiX TRACER PC6400 2048MB CL4 Kit, 240pin, 800mhz, LED`s

Er jo det samme som den andre jeg viste (Hadde så veldig lyst på de som lyser! :wee: )

Og forresten har bytta ut mye av det som jeg viste i begynnelsen (nesten allt utennom ca.2 ting)

Skal jeg linke dem ?

Endret av Markus84
Lenke til kommentar
Yep, har sett der. Har funnet et annet Minne med DDR2 og 800Mhz. Men det står også 'PC6400' på den jeg fant nå. På den første jeg skulle kjøpe har det samme.

Men det står ikke på hovedkortet (som jeg har sett) om det er 'PC6400' eller 'PC8500'. Eller har det egentlig ingenting å si?

Hehe har glemt lydkort :roll: Har et nå da men er ikke noe spess, Funker bra og alt. Kan heller kjøpe det siden. :)

Hehe, PC6400 står egentlig for Hastigheten på minnebrikkene, altså Pc6400 har 800 MHZ (MHZ er hastigheten, men PC6400 er en betegnelse), Pc8500 (er 1066 mhz)...Pc5400 er 533 mhz....Pc3200 er 400 mhz, det er de mest vanlige hastighetene....

Uansett, hovedkortet ditt støtter det, det er det ingen tvil om. Men om det tåler 4 Gb, fordi hovedkortene garanterer kun at det støtter 2 Gb...

Men jeg tror EVGA Kortet tåler 4 GB Med Crucial BallistiX Pc6400....Uanset, hvis det ikke skulle tåle det, så er det bare å sende tilbake Minnebrikkene og kjøpe nye å teste om det går...;)

Og lydkort er på hovedkortet, oneboard, og er nåtildags av god kvalitet, ihvertfall til normalt bruk. Jeg somsagt et asus Maximsu X38 hovedkort, og det har et supreame FX, eller hvordan det nå staves, lydkort. Og det holder for meg, er god lydkvalitet....

Dette lydkortet er på høyde, for ikke å si bedre en Audgyi, creative, ZS ekstern lydkort...

og det koster 600 kroner..nytt....for at det skal bli merkbart bedre lyd må du nok trolig kjøe et lydkort som koster 15-2000 kroner...

Lenke til kommentar
Sykt billig hos amentio. Regner med at du betaler 100 kroner ell noe sånt for alt det.

Hehe, det ble over 1300 i frakt.. :tease: Men tror det er for Moms og allt.

Kan du gi noen eksempler? Ville vært Fint! :thumbup:

Trenger jeg egenlitg 750w?

skjermkortet er:

ASUS GeForce 8800GT 512MB "TOP" GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 700MHz

Er det vanskelig å Klokke dem? er vel bedre det? men vis det er mye bedre å overklokke. kan du ikke gi eksempel på den oxo? :)

Og forresten rammen er

CRUCIAL DDR2 BallistiX TRACER PC6400 2048MB CL4 Kit, 240pin, 800mhz, LED`s

Er jo det samme som den andre jeg viste (Hadde så veldig lyst på de som lyser! :wee: )

Og forresten har bytta ut mye av det som jeg viste i begynnelsen (nesten allt utennom ca.2 ting)

Skal jeg linke dem ?

Hehe, daså...hmm...angående hovedkortet jeg anbefalte er det dette:

https://prisguiden.no/product.php?productId=71565

Og det er et godt og klokkervenlig kort, og støtter alt du trenger. Stabilt!

Men det er dyrere enn jeg trodde, 1600, og det er kun på netshop du kan kjøpe det....mamoz er no driiit når det gjelder levering...ikke kjøp der..

Selvsagt trenger du ikke 750 watt, men det er greit å ha en strømforsyning som man ikke må bytte ut i den nærmeste framtid....;)

Og ser at Corsair 620 watt fortsatt selges, dette er et svært godt valg, har hatt en slik selv. Stabil på spenningene sine....og koster kun 1 lapp, jeg betalte 1600 for den da jeg kjøpte den....godt valg...men få nettbutikker selger den...

ville valgt en fra Corsair:

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

(det ble laaang link)...

650 watten er vell en kjempe Strømforsyning , mener jeg å huske...

OG det høres ut som du ikke kan altfor mye om PC...no offience....så ville ikke anbefalt å klokke, men det er lant derifra vanskelig....tørr du så prøver du...

I jeg tørte ikke å prøve i min yngre periode...

Her har du exempler på overklokkede 8800 GT Skjermkort, GPU's:

https://prisguiden.no/product.php?productId=83815

https://prisguiden.no/product.php?productId=86877

Den siste linken, er den dyreste, men dette er fordi den har 1 Gb og ikke 512...og er litt bedre...men langt ifra merkbart i spill. Har du råd, ville jeg nok valgt 1 Gb, fordi det er alltid en fordel å ha mye ram på GPU'en.....

Men vill du spare litt, så er den første linken, XFX, et kjempe valg. OG er, hvis jeg gjetter, kanskje 3-4 prosent dårligere enn 1 GB utgaven...

BTW: Velg XP 64-bit og ikke Vista 64-bit.....vista er treigt og kjedelig, design messig synes jeg det heller ikke er et vidunder iforhold til MAC-design, som MS begynner å yppe seg imot..

dessuten tar det opp mer PRosessor/CPU kraft enn Xp....

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe den dyreste. :) Men den andre ser litt kulere ut da men det skal jo bare stå inni PC-en da.

Nei skal ikke ha Vista! Laangt ifra.

750 watt, men det er greit å ha en strømforsyning som man ikke må bytte ut i den nærmeste framtid.

Mener du at det kommer nyere og nyere ting som vil ta mer og mer strøm?

PC6400 står egentlig for Hastigheten på minnebrikkene

Viste ikke det og viste heller ikke det med lydkortet. :blush:

Som jeg har hørt så er Amentio ganske treg med å bestille in varene og lever til folk osv. Er det egentlig det? Tenkte å bestille fra Amentio ivertfall. Og skal bestille det nye Hovedkorte fra Netshop. Det er ivertfall på lager.

Fint hovedkort forresten. og Skjermkorta var jo helt syke! 1900mhz istedenfor 700, snakk om en 200 lapp i forskjell, men enda mer for 1GB mb da! :w00t:

Og forresten de jeg har bytta ut passer ja.. Nvm dem.

Endret av Markus84
Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe den dyreste. :) Men den andre ser litt kulere ut da men det skal jo bare stå inni PC-en da.

Nei skal ikke ha Vista! Laangt ifra.

750 watt, men det er greit å ha en strømforsyning som man ikke må bytte ut i den nærmeste framtid.

Mener du at det kommer nyere og nyere ting som vil ta mer og mer strøm?

PC6400 står egentlig for Hastigheten på minnebrikkene

Viste ikke det og viste heller ikke det med lydkortet. :blush:

Som jeg har hørt så er Amentio ganske treg med å bestille in varene og lever til folk osv. Er det egentlig det? Tenkte å bestille fra Amentio ivertfall. Og skal bestille det nye Hovedkorte fra Netshop. Det er ivertfall på lager.

Fint hovedkort forresten. og Skjermkorta var jo helt syke! 1900mhz istedenfor 700, snakk om en 200 lapp i forskjell, men enda mer for 1GB mb da! :w00t:

Og forresten de jeg har bytta ut passer ja.. Nvm dem.

Hehe, bra du ikke skal ha vista.

Men det er ikke så stor forskjell, 1900 står på effektiv frekvens, og det er den ikke allitd. Overklokkede 8800 GT har vell 1800 MHz, mens den overklokkede har 1900....

og det er fortsatt mulig å overklokke enda litt til, tror det er fullt mulig å nå 2100 mhz. ihvertfall 2000..

Men det du nevner om amentio, er bare bullshit. Kan aldri tru på de kara som sier det.

Jeg kjøpte mine varer på en tirsdag, betalte på onsdag, og fikk varene på torsdag. (BTW: Du MÅ betale forskudd, eller med kredittkort, IKKE postoppkrav!), men det synes jeg er helt greit. Og har kjøpt hos amentio 4-5 ganger....og vær gang så skjer det samma hele tia, rett og slett en kjempe forhandler!

MEN, det er en ting som er dumt med amentio, og det er supporten, den er dårlig. hadde fått et defekta hovedkort, og ringte oppimot 20 ganger, og fikk ikke svar. det tok 1 uke før jeg fikk svar, og 2 dager senere var kortet hjemme hos meg!

Så supporten er ikke den beste, men det resten er jo rett og slett genialt.

Men amentio har alltid varene de annonserer på nettet, dvs de personlig har dem ikke på lager, men de bestiller fra de billigste grossistene, altså de som leverer produktene, og har alltid tilgang.

Har bestillt fra de fleste nettshopene i norge. Og amentio er KLART den beste av dem. Netshop har enkelte ganger vært middelmådig. enkelte ganger helt grei. kommer litt an på...

Lenke til kommentar

Mmmja.. Noe jeg har glemt? Allt stemmer og det som skal.

Er det sånn at vis jeg bestiller NÅ og noen av varene ikke er på lager. Får jeg de som de har på lager nå og de som ikke er på lager senere? Eller venter de till alle er på lager så sender de? Men det kommer uansett vel? er ikke noe tull håper jeg. Har ikke bestillt der før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...