Mørbradbiff Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Hei. Jeg er skal opp til fagbrevet, elektriker grL. Også ønsker jeg å prøve å få meg jobb på supplybåt. Jeg vet at jeg må ta noen ekstrakurs, samt at jeg må gå som asistent et år på båt for å få dette fagbrevet også. Er det noen her som kan hjelpe meg på rett vei, med navn på redderi, frenmgangsmåter, osv? mvh Kristian Endret 17. januar 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er vel ikke som mange supply båter som har egen "trikker"?. Så kan nok hende du må ha maskinist utdannelse i tillegg, da ville du bli svært attraktiv i de fleste rederier som tar inn Norsk arbeidskraft. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 supplybåter har somregel en elektriker om bord til hvær tid. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 supplybåter har somregel en elektriker om bord til hvær tid. Mye har nok skjedd siden jeg var ute for 10 år siden. Men er dette noe du brenner for så kontakt de forskjellige rederiene, så gir nok de deg tips og råd om evt hva de krever. Kanske de vil ha et intervju med deg også."Ferskt blod" er svært attraktivt i de fleste bransjer om dagen, så mange strekker seg langt for å få kvalifiseret personell. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hei. Jeg er skal opp til fagbrevet, elektriker grL. Også ønsker jeg å prøve å få meg jobb på supplybåt. Jeg vet at jeg må ta noen ekstrakurs, samt at jeg må gå som asistent et år på båt for å få dette fagbrevet også. Er det noen her som kan hjelpe meg på rett vei, med navn på redderi, frenmgangsmåter, osv? mvh Kristian en ny Stolt Nilsen thankers båt er ferdig her i Florø. det er en kjemikalietanker. Den heter Stolt Sagaland. Rederi Stolt Nilsen eller noe. Skipet går til koreanske arbeidskraft. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Ikke for alle De skal vist ha et OK opplegg :=) Men min erfaring når jeg er uteog erfaring fra en tidligere lærer som har vært offshore er at en trikker fort kan kjede seg på en supplybåt. Er begrenset hvor mye som går i stykker på en båt, så er fantastisk mye døtid. Han sa derimot at cruise og fergebåter er det mye mer og gjøre. Han hadde noen år offshore også endel på cruise og siste 5 i fjordline. Men vil du så vil du. Ingen kan stoppe deg, men du er veldig attraktiv i og med at f.eks DOF, et av de større norske supply båt rederiene trenger over 1000 nye folk innen 2010! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå