Gå til innhold

[LØST]Kjøpe Harddisk, noe jeg må tenke på?

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg skal kjøpe meg en harddisk som dere sikkert skjønner ved å lese topicen.

Men, det jeg lurer på er om jeg må tenke på noe når jeg kjøper den?

*Passer den til mitt pc utstyr?

*Speed eller noe?

*God nokk for pengene?(under 600)

*osv

*Plass(over 240/300 GB)

For å være erlig så vet jeg ikke en "dri**" om harddisker og om de passer til mitt datautstyr.

Er det noen som kan lage meg en liten guide og veilede meg igjennom dette?

Bare si hva jeg skal gjøre.

Takk på forhånd

Mvh:BitFrost

Endret av BitFrost^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du har en pc som ikke er så skrekkelig gammel, da er jeg helt sikker på at du har S-ATA kontakter på hovedkortet ditt.

Vanligste hastighet idag er 7200rpm (Raptor-diskene har 10k rpm, men de er ikke verdt å kjøpe mtp. ytelse/pris).

Kan anbefale en harddisk fra Samsung da disse er veldig stille og har god ytelse.

Samsung SpinPoint T166 320GB tror jeg passer bra til deg. Har denne disken selv og er storfornøyd.:)

Lenke til kommentar

Henger meg på samsung's spinpoint serie jeg også, har en selv og den er totalt lydløs og kald. Kjøler den bare med en 80mm vifte og den ligger aldri over 28grader. Kan også anbefale Hitachi Deskstar T7K500, disse yter meget bra, men bråker litt mer enn samsungen. Er du hyperallergisk mot harddiskstøy, så tar du samsungen uten tvil.

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=31814

https://prisguiden.no/product.php?productId=83363

Jeg har selv hørt litt bra om hitachi, lurer selv på å kjøpe slike hdd til neste pcn da de er så billige.

Skal du kjøpe Hitach må du jo kjøpe T7K500 serien, det er den beste. Fikk blant annet karakteren 8,9 i Pc world osv, den har også så vidt jeg vet vunnet en del ytelsestester. 320gig, 400gig

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Hvis PC-en din er noen år gammel bruker den sikkert IDE disker, hvis ikke er det garantert S-ATA. Du har ikke mulighet til å åpne kabinettet og se på harddiskkablene da? Hvis det er noen tynne og ganske brede kabler til harddiskene, så er det IDE, S-ATA bruker en mye smalere men litt tykkere kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...