Bjarnez Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Når jeg kobler kortet mitt til TVen blir bildet i svart/hvit. Jeg går bare på skjerminnstillinger og svitsjer skjerm der, noen ideer? Noen program dere kan anbefale? PS: Jeg har modda et R9500 og kjører med Cat3.0 drivere. Se sign. Lenke til kommentar
QXLNO Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 bytt instillingen på egenskaper for skjerm->instillinger->ditt radeonkort og sett den på PAL B istedenfor NTSC som du har den på Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Kan jo være at TV'en ikke støtter RGB-signaler (antar du bruker S-Video). Fikk svart/hvitt på den forrige TV'en vår også. Lenke til kommentar
striky Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Kan jo være at TV'en ikke støtter RGB-signaler (antar du bruker S-Video).Fikk svart/hvitt på den forrige TV'en vår også. RGB har ikke noe med S-Video å gjøre. Så lenge TV'n støtter S-video-signaler skal man få farger. Hva slags kabel bruker du mellom TV og PC?? Kan også være nevnte PAL/NTSC-problem. Men dette temaet er tatt opp hundrevis av ganger før her på forumet. SØK!!! Lenke til kommentar
Stage Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hadde sammet greia hos meg. TV'en har ikke S-VHS inngang, så jeg brukte en S-VHS-til-Scart kabel. Kobla til Scart-inngang #2, slo på tilsvarende kanal (AV2), men fikk svart/hvitt. Sjekka kabelen og tusen forskjellige instillinger, men ingenting funka. "Problemet" viste seg å faktisk ikke være et problem, da jeg ved en tilfeldighet trykka én gang for mye på "AV"-knappen på fjernkontrollen, og kom inn på en kanal som het "AV2-S", og her var det jammen meg farger. Om det er noe av det samme har jeg ingen anelse om, men veit jo aldri Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 "Problemet" viste seg å faktisk ikke være et problem, da jeg ved en tilfeldighet trykka én gang for mye på "AV"-knappen på fjernkontrollen, og kom inn på en kanal som het "AV2-S", og her var det jammen meg farger. Panasonic TV? Ikke lest bruksanvisningen til TV? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har lest ett par steder på forumet at en kar har lagd en bios til R9500 skjermkort for å få dem til å 9700. Og den gjør at du bare får NTSC. Klokking ødela dessverre TV-ut på mitt R9700. Er det mulig å detektere at kortet har vært oc'et for butikken? Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ser jeg er litt sent ute, men de fleste nyere tv'er har innstillinger for vhs/svhs, det er bare å gå inn i menyen på tv'n og endre dette for å få farger, hadde det samme problemet med kortet mitt. Lenke til kommentar
gaaal Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hadde det samme problemet når jeg skulle koble dataen min til tv med geforce ti 4200 kortet mitt. Det som var løsningen var sette ned oppløsningen eller skifte drivere. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 får ikke mulighet til å velge om jeg vil bruke PAL-B. Noen ideer? på mitt tidligere skjermkort (geforce) hadde jeg muligheten til å velge slikt på skjerminnstillinger. mange av de tidligere mulighetene er nå borte. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 hvordan kan jeg få bytta til PAL-B? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 ingen som har kobla radeon kortet sitt til tven her? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Husk at TV må være tilkoblet og slått på før du starter maskinen. Egenskaper for skjerm --> Innstillinger --> Avansert --> ATI visning --> TV --> Skilleark helt til høyre (husker ikke hva det heter, får det ikke opp fordi jeg ikke har TV tilkoblet) Pass på at du bruker riktig kabel/inngang/innstilling på TV (s-video eller composit). Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 alt er koblet rett og jeg får opp bilde på tv-skjermen. men jeg har ikke muligheten til å velge S-video på skjerminnstillingene slik jeg hadde før.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Har kortet fungert OK tidligere, før modding eller med eldre driver? Hva slags kabel bruker du? S-video eller rca (også kalt phono) Lenke til kommentar
Inkjo Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 alt er koblet rett og jeg får opp bilde på tv-skjermen. men jeg har ikke muligheten til å velge S-video på skjerminnstillingene slik jeg hadde før.. Hadde det samme problemet, det gikk da je skiftet ut S-Videokabelen og brukte Phonokabler i stedet. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 har s-video kabel, og jeg har brukt den tidligere. kortet skal fungere helt fint, har ikke hatt problemer med det før. jeg leter etter et prog hvor jeg kan endre overføringsstandarden til PAL-B. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 "On 3dchipset.com is your BIOS for Sapphire 9700 128MB non-pro changed from PAL to NTSC with enabled overclock abilities. Can you release this BIOS in PAL version?" Sakset fra "http://www.xbitlabs.com". Som dere ser konverteres kortet til å bruke NTSC ved oppgradering til r9700, noen som har et prog som kan endre dette tilbake? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 "On 3dchipset.com is your BIOS for Sapphire 9700 128MB non-pro changed from PAL to NTSC with enabled overclock abilities. Can you release this BIOS in PAL version?" Sakset fra "http://www.xbitlabs.com". Som dere ser konverteres kortet til å bruke NTSC ved oppgradering til r9700, noen som har et prog som kan endre dette tilbake? Beklager feilinformasjon, mange som har radeon9700 non-pro og r9500 pro kort har ikke muligheten til å oc kortene sine og har dermed flashet biosen sin med en modda bios for å åpne for disse mulighetene. det er disse brukerne som kan ha fått endret biosen til å bruke NTSC. Jeg har enda ikke fått bekreftet om det samme gjelder folk som har brukt rivatuner sin soft9*00 mod. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg er altså på utkikk etter et program for r9500/9700 serien som kan kontrollere TV-utgangen på kortet, et program som tilsvarer TV-tool for nvidia-innehavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå