Gå til innhold

Åpne hele bakdekselet på HP bærbar?

pOOf

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en HP bærbar PC. (Pavililion dv6000 serien) Ca. 1 år gammel.

Nå kan jeg se at det er mye støv i kjøleribbene, men det er ikke noe eget deksel over vifta. Så da må jeg eventuelt åpne hele bakdekselet for å få renset der. Er dette og anbefale? Vil komonenter og andre ting løsne?

Aldri sett bak et slik deksel. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk mandela. :)

Fant mannualer for å bytte minne, harddisk o.l på hp.no, men fant ingenting om å skru av hele bakdekselet. Kan hende at dette bryter garantien også. Men har du prøvd det?

Det jeg er rett for er at komponenter o.l kan løsne. Er ikke så flink med slike ting.

Lenke til kommentar

du trenger vel bare ta av ved RAM-brikkene for å rense vifta?

bruk trykkluft på boks, og hold vifta stille med f.eks en tannpirker(lufta er kald) så den ikke spinner.

det burde ikke være noe problem med løse deler heller, da disse som regel sitter på en annen plate enn bunnplata:)

Lenke til kommentar

du røsker av dekselet mellom tastaturet og skjermen, løsner et par skruer på undersiden av pc-en, og vips så er tastaturet løst. for å ta av hele bakdekselet så må du skru ut alle skruerne på undersiden av pcen, samt skruene som er under tastaturet. dette er null stress å gjøre hvis du passer på at du ikke roter bort noen skruer.

Lenke til kommentar
du røsker av dekselet mellom tastaturet og skjermen, løsner et par skruer på undersiden av pc-en, og vips så er tastaturet løst. for å ta av hele bakdekselet så må du skru ut alle skruerne på undersiden av pcen, samt skruene som er under tastaturet. dette er null stress å gjøre hvis du passer på at du ikke roter bort noen skruer.

Kan ikke bare røske det av? Går ikke an det. Sitter helt fast. :S

Men hvordan skal da tastaturet gå av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...