Gå til innhold

ny 15" CV aktiv sub med labert lydnivå:/

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fryktelig lite trykk i den nye 15" CV aktive suben min...har den koblet til en NAD 372 og to 12" CV høytalere av nyere kaliber.

Har ikke prøvd den ennå med virkelig høy lyd, (dumme naboer) men ved lavt volum så merker jeg den knapt. Den gir bare litt ekstra til hva de to andre høytalerne allerede lager...(lite ekstra)

Har prøvd og koble fra de to andre høytalerne også for bare og spille med suben, og jeg må si at lyden var skuffende...

Slår jeg volumet opp en god del blir det bedre men fortsatt ikke så veldig høyt...:S hadde jo forventet at en høyttaler som er laget ene og alene for å spille bass, skulle lett dundre fra de to andre 12" mine, selv på lavt volum.

høres dette ut som en feil? eller kan andre med lignende oppsett bekrefte at det er riktig, og at jeg bare må skru lyden opp 20 hakk først?!

Ingen av hifiklubbene her i nærheten har flere igjen av denne høytaleren så jeg får ikke dratt å hørt hos dem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk demonstrert et par subber hos klubben for en måned eller to siden.

Deriblandt CVs 12" subwoofer.

Jeg opplevde samme skuffelsen, og det samme gjorde merkelig nok selgeren som demonstrerte for meg.

Han hadde forventet litt mer volum enn det vi fikk.

B&Ws knøttlille 8" lukkede subwoofer spillte egentlig fletta av den store CV subben slik jeg så det.

Du er med andre ord ikke alene om å være skuffet over CVs subber hvis det er noen trøst :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk demonstrert et par subber hos klubben for en måned eller to siden.

Deriblandt CVs 12" subwoofer.

Jeg opplevde samme skuffelsen, og det samme gjorde merkelig nok selgeren som demonstrerte for meg.

Han hadde forventet litt mer volum enn det vi fikk.

B&Ws knøttlille 8" lukkede subwoofer spillte egentlig fletta av den store CV subben slik jeg så det.

Du er med andre ord ikke alene om å være skuffet over CVs subber hvis det er noen trøst :)

phew...ja det var enda godt...

jeg vet fra de to 12" mine at bassen ikke slår skikkelig inn før man kjører på litt volum, så jeg vil tro og anta at det samme gjelder suben...

har kjørt den opp i noen sekunder bare på passe høyt volum å jeg fikk det til og vibrere godt rundt meg...så vi får se om naboene skal ut i helga...;)

Men fortsatt, ikke så kraftig på lavt volum i hvertfall...

har opplevd mindre suber som har slått mye bedre på slikt volum...men de kommer vel kanskje til kort når volumet virkelig begynner å ta av...noe det forsåvidt alltid gjorde før jeg flyttet i denne dumme leiligheten..:/

Lenke til kommentar

Lønner seg ikke å kjøpe det bare fordi det er CV, man må nesten høre det først :\

Du må nok litt opp i volum for at bassen skal merkes godt, men en sub skal jo ikke merkes noe serlig i seg selv, det skal jo virke som om lyden kommer fra de vanlige høyttalere. Den skal "integreres" i oppsettet.

Btw: Har du ett stort rom?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg fikk denne subben i dag (15SX)! Det første jeg gjorde var å spille litt moderat THX-bass-testing. Gjorde dette en stund til den ble "god og varm". Så gikk jeg over til film. Først ut var Independece day, som har en relativt bassfull åpningsscene. Det var ikke annet enn imponerende. Neste film ut var The Matrix Reloaded, som forøvrig er min yndlingsfilm. Denne filmen har ikke så mye bass som feks. LOTR, men jeg skal si det kjentes godt og dypt på de riktige stedene. Jeg mater den med LFE-signal fra en H/K forsterker. :D

I morgen blir det finjustering og mulig endring av plassering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...