Gå til innhold

Første bilde til kritikk


Bazze

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har hatt mitt Samsung GX-1L et par dager nå. Første speilrefleks.

 

Her er et av de portrettene jeg mener ble best.

Et meget bra utgangspunkt! Mye er gjort rett her, særlig med tanke på komposisjon. Fint uttrykk hos modellen...

 

Jeg ville kanskje justert litt på levels, nå er bildet litt flatt. En ørliten oppskarping ville ikke gjort noe, men bildet er forsåvidt skarpt nok som det er. Mitt forslag er noe slikt:

 

Lenke til kommentar
Jeg ville kanskje justert litt på levels, nå er bildet litt flatt. En ørliten oppskarping ville ikke gjort noe, men bildet er forsåvidt skarpt nok som det er.

 

Takk for tilbakemeldingen.

 

Det ble virkelig mer glød i bilde etter din justering. Jeg skal forsøke å gjennskape dette på RAW filen.

Lenke til kommentar

Første jeg kommer på er at utsnittet burde være flyttet lenger til venstre i bildet, blir veldig trang komposisjon når en ikke får mer luft foran øynene. Dette er det eneste negative jeg kan se :) Inc: Dette er et såpass tett utsnitt at jeg tror det er "lov".

Endret av garanti
Lenke til kommentar

Det du bør lære deg er å normalisere bilder, det vil si dytte histogramet til høyre med brightness eller exposure. Bildet ditt var litt for mørkt, men det er sånn man vender seg til etterhvert. Veldig søt unge forresten:) Du har brukt et litt merkelig valg av blenderåpning, du kunne her hatt ned til f/2,8 og fått i prinsipp samme skarphet på motivet og sluppet den høye iso-verdien. Bakgrunnen ødelegger bildet litt og, linjene er skråe og har ingen funksjon i bildet. Det er viktig å tenke på hvordan bakgrunnen fremstiller motivet, f.eks horisontale linjer i bakgrunn kan gå mot vertikale linjer på en t-skjorte osv. Hvis du hadde gitt bildet litt mer luft, som de andre sier, kunne du brukt bakgrunnen til å fremheve motivet. når du tar bildet forfra trenger du ikke like mye luft rundt motivet, men siden hun ser til venstre syns jeg det kan være lurt med luft på den siden.

 

EDIT: glemte å si at det var et bra bildet til at du er såpass ny:)

Endret av abbarve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...