Gå til innhold

Samsung VP-MX10 - noen meninger/alternativer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å kjøpe et lite kamera til ikke mye over 2500,-

Ser at Expert reklamerer for dette til 2499,-

( http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=VPMX10 ).

Noen som har noen erfaringner med dette kameraet? Eller som vet om noen alternativer jeg burde se på?

Kravene er:

- Ikke særlig over 2500,-

- Lite

(altså ute etter et slag "roadtrip" kamera)

Kommer til å overføre og redigere litt smått på pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen erfaringner med dette kameraet? Eller som vet om noen alternativer jeg burde se på?
Personlig ville jeg styrt unna andre merker enn Sony og Panasonic i dette prissegmentet. Ikke at de leverer dårlige kameraer (nødvendigvis i hvert fall), men de to er bedre, jevnt over... Du finner flere aktuelle modeller, jeg ville kikket nærmere på Panasonic NV-GS80, som bl.a. gir deg optisk bildestabilisator. Så vidt det er meg bekjent, leverer ingen andre det på modellene i den prisklassen.
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg styrt unna andre merker enn Sony og Panasonic i dette prissegmentet. Ikke at de leverer dårlige kameraer (nødvendigvis i hvert fall), men de to er bedre, jevnt over... Du finner flere aktuelle modeller, jeg ville kikket nærmere på Panasonic NV-GS80, som bl.a. gir deg optisk bildestabilisator. Så vidt det er meg bekjent, leverer ingen andre det på modellene i den prisklassen.

Takk for svar. Men er ikke dette veldig breit og stort?? Er det virkelig stor forskjell for meg som vanlig "bruksbruker" mellom mini-dv og harddisc/minnekort kameraer (tenker da på hvordan tv-bildene på en vanlig 32-37" blir)?? Disse er jo ofte mindre i fysisk størrelse. Tar gjerne imot flere meninger :)

Lenke til kommentar
Takk for svar. Men er ikke dette veldig breit og stort??
Det har en litt annerledes form ja, men mange liker den. Mange nyere harddiskkameraer har tilsvarende form, og folk liker dem også. Jobber i fotobutikk, og har erfart det :o)

Er det virkelig stor forskjell for meg som vanlig "bruksbruker" mellom mini-dv og harddisc/minnekort kameraer (tenker da på hvordan tv-bildene på en vanlig 32-37" blir)?? Disse er jo ofte mindre i fysisk størrelse.
Harddiskkameraene er faktisk ikke så veldig mye mindre i størrelse. Kanskje litt, men ikke noe du vil tenke over. Ingen av de rimeligste kameraene på markedet er veldig store, og jeg tror ikke du egentlig vil se på størrelsen som et problem. Da er egenskaper som bildestabilisator viktigere...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...