Gå til innhold

Test: E8400 vs E6850

Dyver`n

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interresant test. Men har hørt ES gir et litt feil bilde av overklokkingsegenskapene, da ting tyder på at de klokker ganske mye bedre enn retail.

Off topic: Kan jeg spøre om hvorfor du vil bytte din Q6600 mot E6850? Vurderer disse CPUene for tiden, så er fint med litt erfaringer. Spesielt siden det da virker som du angrer på kjøpet og sannsynligvis har en intressant grunn for at du vil bytte.

Lenke til kommentar
Interresant test. Men har hørt ES gir et litt feil bilde av overklokkingsegenskapene, da ting tyder på at de klokker ganske mye bedre enn retail.

Off topic: Kan jeg spøre om hvorfor du vil bytte din Q6600 mot E6850? Vurderer disse CPUene for tiden, så er fint med litt erfaringer. Spesielt siden det da virker som du angrer på kjøpet og sannsynligvis har en intressant grunn for at du vil bytte.

Har kjøpr meg Asus PN5-T deluxe og q6600 får ikke innstalert Vista med denne CPU, selv om Hk støtter vista og q6600... Se denne diskusjonen for mere info...

Når jeg innstalere XP så må jeg kjøre på 800MHz(1,8GHz) får at pcen ikke skal frysse..

Har alt av nye drivere og bios.....

Men har hørt at DUO skal funke bedre på dette HK med vista, så skal prøve det...

Ser på tester at E6850 funker raskere til mitt forbruk og spill...

Bytter sikkert cpu til sommern vis jeg vil ha noe nytt eller bedre...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Får du klokket q6600 til 3.6 så går du for denne - dersom du ikke har tenkt å klokke i det hele tatt så går du for 6850

Hmm jeg er ikke noe flink på overklokking. Trenger jeg noe mer kjøling om jeg skal få den opp til 3,6 ghz eventuelt nå snakker jeg om E8400. Og er det bare å klikke når man skal overklokke(tenker på i programmet). det er litt gresk for meg :dontgetit: eventuelt hvilket program er det? hva heter det beste og enkleste. Når må jeg da holde meg innen for tema :cry:

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ikke et spørsmål. E8400 er litt raskere MHz for MHz, klokker meget bra, bruker mindre strøm/mindre varme, og koster 500 kroner mindre enn E6850.

Du går ikke for E6850 uansett! Om du da ikke får den for under 1000 kroner brukt.

Q6600 er et alternativ om du benytter deg av applikasjoner som støtter flere kjerner. Men de nye firekjerne prosessorene er på trappene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...