alfern Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har nettopp installert et Gainward 8800GT 1GB. Det avgir merkelige lyder når det belastes med tung 3D grafikk. Høres ut som svak uling eller ringelyd. Har andre opplevd dette? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg tipper det er vifta du hører. Denne vil spinne opp (øke turtallet) når grafikkprosessoren på kortet belastes og utvikler mer varme. Om du ikke opplever noe grafikkfeil eller andre problemer, så er det nok helt ufarlig da det trolig kun er vifta du hører, og denne er konstruert for å øke turtallet for å henge med på varmeutviklingen under last. Endret 17. januar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
alfern Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg tipper det er vifta du hører. Denne vil spinne opp (øke turtallet) når grafikkprosessoren på kortet belastes og utvikler mer varme. Om du ikke opplever noe grafikkfeil eller andre problemer, så er det nok helt ufarlig da det trolig kun er vifta du hører, og denne er konstruert for å øke turtallet for å henge med på varmeutviklingen under last. Jeg tror ikke det kommer fra vifta. Har prøvd å justere viftehastigheten med Rivatuner og det gir en helt annen type lyd. Høres mer ut som det er datatrafikken mellom GPU og minnet jeg hører, enn hvor merkelig det høres ut. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er det i lyden ifra høyttalerne/hodetelefoner du hører dette? Eller er det en lyd du hører ifra kabinettet? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Er det i lyden ifra høyttalerne/hodetelefoner du hører dette? Eller er det en lyd du hører ifra kabinettet? Lyden kommer fra selve grafikkortet. Kanskje det er resultat av dårlig skjerming av kretsene? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Er det i lyden ifra høyttalerne/hodetelefoner du hører dette? Eller er det en lyd du hører ifra kabinettet? Lyden kommer fra selve grafikkortet. Kanskje det er resultat av dårlig skjerming av kretsene? Har samme greia. Det er spooky. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 er visst en ting som forekommer det der, er det ikke transistorene som piper? på samme måte som en psu som piper.... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det er sant at gainward kortene piper. Droppet et 512MB i posten til meg i går, som jeg tok av "warranty void" lappen av (sparte den i tilfelle jeg setter den på igjen senere), og monterte vann på kortet. Kortet piper ennå.. Ka farsken? Skal inspisere nærmere når jeg kommer hjem.. Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg har et hovedkort som piper og gnisser ved belastning. Virker som enkelte komponenter gjør dette. Lyder varierer alt etter hva som cpu belastes med. Mitt gamle hovedkort gjorde også dette, det virker ennå. Tror det ikke er noe farlig. Hovedkortene er forøvrig Asus og Asrock som begge er produsert og eid av Asus. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Ja, ser jo ut som dette ikke er helt uvanlig. Lyden bryr meg ikke noe spesielt, så dersom det ikke er noen fare for at kortet ryker spiller det ingen rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå