Gå til innhold

Gainward 8800GT 1GB gir lyder ved 3D grafikk

alfern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tipper det er vifta du hører. Denne vil spinne opp (øke turtallet) når grafikkprosessoren på kortet belastes og utvikler mer varme. Om du ikke opplever noe grafikkfeil eller andre problemer, så er det nok helt ufarlig da det trolig kun er vifta du hører, og denne er konstruert for å øke turtallet for å henge med på varmeutviklingen under last. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Jeg tipper det er vifta du hører. Denne vil spinne opp (øke turtallet) når grafikkprosessoren på kortet belastes og utvikler mer varme. Om du ikke opplever noe grafikkfeil eller andre problemer, så er det nok helt ufarlig da det trolig kun er vifta du hører, og denne er konstruert for å øke turtallet for å henge med på varmeutviklingen under last. :)

Jeg tror ikke det kommer fra vifta. Har prøvd å justere viftehastigheten med Rivatuner og det gir en helt annen type lyd. Høres mer ut som det er datatrafikken mellom GPU og minnet jeg hører, enn hvor merkelig det høres ut.

Lenke til kommentar

Det er sant at gainward kortene piper. Droppet et 512MB i posten til meg i går, som jeg tok av "warranty void" lappen av (sparte den i tilfelle jeg setter den på igjen senere), og monterte vann på kortet. Kortet piper ennå.. Ka farsken?

Skal inspisere nærmere når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar

Jeg har et hovedkort som piper og gnisser ved belastning. Virker som enkelte komponenter gjør dette. Lyder varierer alt etter hva som cpu belastes med. Mitt gamle hovedkort gjorde også dette, det virker ennå. Tror det ikke er noe farlig. Hovedkortene er forøvrig Asus og Asrock som begge er produsert og eid av Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...