Gå til innhold

Maskinen finner ikke min Maxtor One touch III, ekstern harddisk?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge brukt min Maxtor One Touch III 300gb uten å ha hatt store problemer. Jeg bruker denne harddisken til min pc som har Windows Xp.

Men nå finner pcen plutselig ikke harddisken, det kommer bare opp (H:) i min datamaskin, og når jeg trykker på den kommer denne feilmeldingen opp " H:\ er ikke tilgjengelig. Filen eller mappen er skadet og kan ikke leses"

Har sjekket litt på maxtor sine sider: http://www.maxtorsolutions.com/en/catalog/..._USB/index.html

Og det står det jo at man bare skal plugge den i, slik jeg alltid har gjort. (Simple set up Plug it in, connect the USB 2.0 cable, and your Maxtor OneTouch III automatically appears on your desktop. )

Hadde satt stort pris på om noen kunne hjelpe meg å løse dette problemet? Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge brukt min Maxtor One Touch III 300gb uten å ha hatt store problemer. Jeg bruker denne harddisken til min pc som har Windows Xp.

Men nå finner pcen plutselig ikke harddisken, det kommer bare opp (H:) i min datamaskin, og når jeg trykker på den kommer denne feilmeldingen opp " H:\ er ikke tilgjengelig. Filen eller mappen er skadet og kan ikke leses"

Har sjekket litt på maxtor sine sider: http://www.maxtorsolutions.com/en/catalog/..._USB/index.html

Og det står det jo at man bare skal plugge den i, slik jeg alltid har gjort. (Simple set up Plug it in, connect the USB 2.0 cable, and your Maxtor OneTouch III automatically appears on your desktop. )

Du har ikke innstallert programmet som følger med slik at du har passord beskyttelse? Og har du oppdatert de nyeste driverene?

Lenke til kommentar

Du har ikke innstallert programmet som følger med slik at du har passord beskyttelse? Og har du oppdatert de nyeste driverene?

Jeg har ikke funnet de nyeste driverne. Fant det ikke på maxtor sine sider?

Lenke til kommentar

Har du sett i disk management?

At en disk er "skadet og kan ikke leses" er ikke noe du kan fikse med en driver :ermm:

Du burde egentlig aldri ha kjøpt maxtor. Se hvor mange det er som har hatt disk kræsjer på dette forumet, så ser du hva det går mest i. Jo: maxtor. OneTouch er noe dette skjer ofte med.

Lenke til kommentar
Har du sett i disk management?

At en disk er "skadet og kan ikke leses" er ikke noe du kan fikse med en driver :ermm:

Du burde egentlig aldri ha kjøpt maxtor. Se hvor mange det er som har hatt disk kræsjer på dette forumet, så ser du hva det går mest i. Jo: maxtor. OneTouch er noe dette skjer ofte med.

Hva er og hvor er disk management?? Den er begynner jo å bli litt gammel nå, men har jo så mye nyttig på den!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Litt sent svar, men har nettopp opplevd samme problem selv. Jeg fant løsningen med GetDataBack. Ved hjelp av dette programmet klarte jeg å få tilbake alle bildene og dokumentene o.l. jeg hade lagret på den eksterne harddisken. anbefales å prøves, men koster ca 500kr å kjøpe programmet. Det går an å prøve en demoversjon først for å se om det fungerer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...