pcverden Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har kommet over et lite problem i dag. Får det først fant jeg ut at Plextor Plexwriter 40/12/40A ikke brenner 700mb+ cder. Dette vil si at de nye 800 mb cdene mine ikke vil virke. Siden jeg fant ut dette syntes vel cdbrenneren min at det var like godt å ta dag og det har den gjort. Derfor lurer jeg på hvilken cdbrenner, som brenner 800mb cder, som er best? Vil helst holde meg i en lav prisklasse ettersom budsjettet er litt stramt. Hvis du atpåtil vet om et sted i Oslo som jeg kan få takk i cdbrenner du nå måtte anbefale så hadde jeg vært ekstra fornøyd. Takk uansett. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Uheldig du....jeg har akkurat samme brennern,og den brenner 800Mb cd'er uten problemer(ikke firmware oppgradert er'n heller).Nei,Plextor er og blir best!!! Lenke til kommentar
takeoff Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 plextor er og blir best, har selv en teac (scsi) 8* når jeg skal bytte ut blir det plextor uten tvil!! Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Det må jeg si er rart ettersom plextor selv sier at brenner ikke støtter 700mb+ cder i det hele tatt. Men har du noen forslag for andre brenner? Lenke til kommentar
Tommyh Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har også En Plextor 40/12/40A har ingen problemer med overbrenning. Ta en titt på denne guiden. http://www.hardware.no/guider/overbrenn/index.html Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Forslag:LG.MSI.Asus,Phillips,Liteon, Teac,Samsung,Plextor,Sony,Aopen,Panasonic,Freecom,Nec Holder dette?? Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Ja, men jeg har et annet spørsmål også. Når jeg putter den blanke cden inn i cdrom min bare for å skjekke størrelsen så sier den at den er 87,8 mb. Har noen en annelse hvorfor? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har kommet over et lite problem i dag. Får det først fant jeg ut at Plextor Plexwriter 40/12/40A ikke brenner 700mb+ cder. Dette vil si at de nye 800 mb cdene mine ikke vil virke. Siden jeg fant ut dette syntes vel cdbrenneren min at det var like godt å ta dag og det har den gjort. Derfor lurer jeg på hvilken cdbrenner, som brenner 800mb cder, som er best? Vil helst holde meg i en lav prisklasse ettersom budsjettet er litt stramt. Hvis du atpåtil vet om et sted i Oslo som jeg kan få takk i cdbrenner du nå måtte anbefale så hadde jeg vært ekstra fornøyd. Takk uansett. Min Plexwriter brenner da 700mb+ .. Men som med alle andre brennere må man benytte seg av overburning.. Plextor er rolls royce innen brenning, så det er ikke snakk om å kjøpe noe annet for min del 8) Lenke til kommentar
Domino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ja, men jeg har et annet spørsmål også. Når jeg putter den blanke cden inn i cdrom min bare for å skjekke størrelsen så sier den at den er 87,8 mb. Har noen en annelse hvorfor? det er faktisk riktig det.. det finnes så vidt jeg vet ikke brenneprogs som støtter 700mb+ cd'er.. Så programmet klarer ikke lese hva cd'en er for noe. Må som sagt overbrenne Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 k nå har jeg kommet over et annet problem. Jeg har fått tak i en annet brenner bare for å teste overbrenning. Problemet er at cd'en blir spyttet ut hele tiden. Hvordan kan jeg stoppe dette? Lenke til kommentar
shorin Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Fakta: INGEN Plextor klarer helt korrekt EFM-Encoding,så hvorfor er de best? Alle Asus brennere fra 16x og oppover klarer det. Har selv en Teac 40x12x48 og en Asus 52x24x52,og Asus'n er virkelig en kjempe grei brenner.Teac'n er jeg oxo veldig fornøyd med. Har alltid lurt på alle som sier;kjøp plextor da får du kvalitet.hmm? Kjøpte 16x modellen for en dyr penge da den kom.Den klarte ikke lese subchannel-data fra data-track's engang,som betyr at brenneren er ubruklig til å backup'e spill med. Dette informerte jeg Plextor i Belgia om via e-mail,og de ville først ikke innrømme det,men det kom fram etter hvert. Spør du meg hvilke brenner som er "best" ,så vet jeg ikke,men Asus 52x ligger høyt på min liste ja. MINE 2 øre Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har kommet over et lite problem i dag. Får det først fant jeg ut at Plextor Plexwriter 40/12/40A ikke brenner 700mb+ cder. Dette vil si at de nye 800 mb cdene mine ikke vil virke. Siden jeg fant ut dette syntes vel cdbrenneren min at det var like godt å ta dag og det har den gjort. Derfor lurer jeg på hvilken cdbrenner, som brenner 800mb cder, som er best? Vil helst holde meg i en lav prisklasse ettersom budsjettet er litt stramt. Hvis du atpåtil vet om et sted i Oslo som jeg kan få takk i cdbrenner du nå måtte anbefale så hadde jeg vært ekstra fornøyd. Takk uansett. Best til hva da ? Liteon er meget bra til backup av spill(er billig), yamaha har veldig bra brenne kvalitet, plex er bra, men mindre bra på backup.... På min gamle plex brenner jeg på 800mb plater selvom den tror platene er 87mb...... ingen problem..... Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Vel etter å sett over prisene på brennerene så har jeg kommet fra til at jeg skal prøve å få tak i Asus 40/12/48. Tusen takk for hjelpen jeg har fått. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Liker min MSI 48/12/48 Har ikke hatt en enste feil brenning, kan ikke klage på den! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 har en lg brenner jeg. 32x. ganske fornøyd med den ja Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 For guds skyld, IKKE kjøp asus! har selv en 4816a (tror jeg den heter) brenner fra dem, og den er IKKE bra! bruker 48x verbatim cd'er (beste på markedet) og den brenner MAX 24x! andre 48x plater jeg ikke husker navnet på i farten brennte den bare i 16x. Dessuten kan ikke firmware'en oppdateres heller. Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Har du noen andre forslag da? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Har ASUS 32x12x40 og ASUS 40x12x48, og begge disse brennerne håndterer 800Mb plater helt OK. Ingen problemer. Stille er de også. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 For guds skyld, IKKE kjøp asus! har selv en 4816a (tror jeg den heter) brenner fra dem, og den er IKKE bra! bruker 48x verbatim cd'er (beste på markedet) og den brenner MAX 24x! andre 48x plater jeg ikke husker navnet på i farten brennte den bare i 16x. Dessuten kan ikke firmware'en oppdateres heller. Du bør jo virkelig klage da! Hvis dette er tilfelle er det jo grunnlag for en ny brenner på butikkens regning. Jeg har selv en Asus 40/12/48 og er storfornøyd med den. Jeg har rikgtignok ikke prøvd overburn. Den brente også seint i starten. (Det stod i Nero at den brente med 40x hastighet, men det tok altfor lang tid i forhold til den opplysningen) Men etter en Via 4in1 driveroppgradering funket den helt fint! Lenke til kommentar
ibuddie Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 har selv en Asus CRW-4012A-U (40x12x48x) (ekstern), brenne greit den men som det ble tidligere skrevet av noen av dere, så er det ikke alltid den klarer max , eks varbatim 48x brenner den på 36 (burde klare 40x fordi det er max)osv, MEN på samsung plater klarer den å brenne max hver gang!, overburn er ikke noe problem i det hele tatt! går som en drøm. 36x og 40/48x er vel ikke så mye tidsforskjell... Ellers (kan være porgramfeil) så får jeg noen ganger problemer med å lese innholdet i cden etter brenning , windows klarer ikke å lese cdplaten!, må bruke explorer i nero for å få det fram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå