t_v Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg har en 3Com trådløs ruter. Jeg har behov for å utvide det trådløse nettverket ifm en ny PC som er lokalisert utenfor dekningsområdet til 3Com ruteren. Er det mulig å kjøpe noe (repeater/brige/aksesspunkt etc) som kan installeres mellom 3Com ruter og PC for å utvide dekningsområdet til nettverket? Dersom ja - er det mulig å utvide det trådløse nevverket slik jeg kan bruke en trådløst adapter i PC, eller må jeg kable med CAT 5 fra repeater/brige/aksesspunkt etc til PC? Jeg ser at enkelte aksesspunket på nettsiden har spesifisert "Ja" på bridge og "repeat", mens andre har spesifisert Nei. Har dette noen betydning? På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Alt er mulig Billigste løsning er å kjøpe seg en Linksys wrt54GL til ca 450 kr. For så å installere DD-wrt og kjører repeater funksjonen. Pluss du får mangen andre kjekke funksjoner også Lenke til kommentar
t_v Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Takk for svar. Er det et alterbativ med en 10 meter USB forlengerkabel og en trådløs USB adapter? (Tror jeg da kommer bort til dekningsområdet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå