Oystein90 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har en stund hatt problemer med en veldig treig linje. Har nå tatt en del tester. Har da funnet ut at om jeg ikke bruker den trådløse routeren, Asus WL-500G Delux, så får jeg min opprinnelige hastighet. Men når jeg har den koblet til, taper jeg halve! Altså 3mb. Har 6mb ved direkte oppkobling. Bruker da kabel! Dette gjelder også når jeg har tilkoblet kabel i den orginale routeren, men trådløse routeren er tilkoblet. Så lenge jeg har den trådløse tilkoblet nettet, så taper jeg hastighet. Når jeg bruker trådløs internett er det ekstremt treigt! Nede på 800 - 1000kb. Dette kan vel ikke være normalt!? Har også prøvd alle slags TP kabler. Fra orginale router, til trådløs router. Og til PC. Ser ut til at Asus WL-500G PS! Håper ikke dette innlegget ble for rotete! Spør om du lurer på noe! Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Om du driter i den første routeren, og kobler den trådløse routeren rett i modemet, og kobler til den med kabel, hvordan hastighet får du da? Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Om du driter i den første routeren, og kobler den trådløse routeren rett i modemet, og kobler til den med kabel, hvordan hastighet får du da? Var vel litt dårlig forklart av meg. Sann er oppkoblingen: Er koblet opp til et Vood modem, som så er koblet til en trådløs router. Men har kommet et annet problem. Da modemet er tilkoblet en trådløs router, så har jeg en switch fra modemet. Når jeg bruker den switchen blir linja betydelig treigere.. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Om du driter i den første routeren, og kobler den trådløse routeren rett i modemet, og kobler til den med kabel, hvordan hastighet får du da? Var vel litt dårlig forklart av meg. Sann er oppkoblingen: Er koblet opp til et Vood modem, som så er koblet til en trådløs router. Men har kommet et annet problem. Da modemet er tilkoblet en trådløs router, så har jeg en switch fra modemet. Når jeg bruker den switchen blir linja betydelig treigere.. Hvorfor bruker du da switchen? Jeg spør igjen: Om du kobler den trådløse routeren inn i modemet, og kobler deg opp med kabel via den trådløse routeren til pcen, hvordan hastighet får du da?!?! Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Om du driter i den første routeren, og kobler den trådløse routeren rett i modemet, og kobler til den med kabel, hvordan hastighet får du da? Var vel litt dårlig forklart av meg. Sann er oppkoblingen: Er koblet opp til et Vood modem, som så er koblet til en trådløs router. Men har kommet et annet problem. Da modemet er tilkoblet en trådløs router, så har jeg en switch fra modemet. Når jeg bruker den switchen blir linja betydelig treigere.. Hvorfor bruker du da switchen? Jeg spør igjen: Om du kobler den trådløse routeren inn i modemet, og kobler deg opp med kabel via den trådløse routeren til pcen, hvordan hastighet får du da?!?! Modemet står i andre etasje. Jeg har en kabel fra modemet og ned i første etasje. Der har jeg en switch til en PC og en skriver som trenger nettverkskabel. Er ikke sikker hvordan det funker når jeg har kabel fra trådløs switchen, kan teste det. Men nå bruker jeg uttakene på modemet. Kabel fra modem til trådløs router og kabel fra modem til en PC i første etasje. (vil der bruke switch) noe sånt.. Problemet er egentlig at det blir dritteigt når jeg bruker en ekstra switch. Kan det være noe med kablene jeg bruker? For virker egentlig som om de hjemmelagde kablene funker best! Ialefall den jeg har fra andre etasje til første.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå