Lakus Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg er veldig skeptisk til hele formatkrigen og dette her, men dessverre jeg er en person som "må ha" det nyeste. Skal kjøpe meg en Yamaha RX-V1800 forsterker etterhvert, som tar HD lydformatene osv. Og samtidig som jeg oppdaterer lydbildet så vil jeg også ha muligheten for litt ordentlig snacksy HD film. Ettersom jeg tror det er en stund til denne formatkrigen er over så vil jeg kjøpe både en HD DVD og Blu Ray spiller. Tror neppe jeg vil angre på det. Men så er det dette med hvilke spillere som er gode i forhold til pris og slikt. Tenkte på å bruke maks 5000,- per spiller. Har funnet fram til Toshiba HD-XE1for HD DVD selv om den er litt over. Men har lest om en annen Toshiba spiller som heter HD-EP35 som skal være veldig god til en bedre pris? Til Blu Ray har jeg funnet Sony BDP-S300. Den har god pris men den har ikke "HD" lyd som er på de nye filmformatene. Noen andre forslag? Ikke kom med noe formatkrig tull eller 360 vs PS3 idioti. Jeg kunne ikke brydd meg mindre! Endret 17. januar 2008 av Lakus Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) HD krigen heller svært over mot BD nå da. Så jeg ville kanskje ikke lagt så mye penger i en HD DVD spiller... Kommer litt ann på hva slags TV/projektor du har og hva du planlegger å oppgradere til. Fordelen med XE1 er at den har en veldig god oppskaleringsbrikke for vanlig DVD også. HD EP35 har jeg lest er ikke så god på det. Jeg ville nesten vurdert Toshiba HD E1 til under 2 tusen kroner hvis en av følgende betingelser er tilstede: - Du kun har en HD Ready TV (~720p oppløsning, 720p/1080i signal inn maks) - Eller du har en Full HD (1080p) TV/projektor med god de-interlacing eller planlegger å kjøpe en slik en (altså med kjent god de-interacing egenskap). I disse tilfellene kan du fore den med 1080i signal fra HD E1 og komme like greit ut av det billedmessig. I tillegg dekoder HD E1 både DD+ og True HD som er de mest aktuelle HD lydformatene på HD DVD. Og så ville jeg kanskje lagt mere penger i BD spilleren Dette fordi Sony spilleren du nevner over ikke dekoder HD lydformatene og kan heller ikke sende dem som bitstream, og du bør derfor gå et steg opp. Den er også bare profil 1.0. Panasonic har en par spennende på gang, BD30 og BD50. Endret 22. januar 2008 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 For å si det kort: Skal jeg alltid vente på siste versjon så blir jeg alltid ventende. Denne generasjon av software er basert på oppdateringer. De gir ut ting før de er ferdig, så oppdaterer de det utallige ganger etterpå. Om Blu-Ray spilleren kun er profil 1.0 istedenfor 1.1 bryr meg ikke, da jeg ikke har planer om å bruke noen av de tåpelige ekstrafunksjonene slik som å søke etter den klokken hoved personen har på armen i en viss scene osv. Dette med å bruke mer penger på Blu Ray spilleren enn HD DVD spilleren kan jeg være enig i. Men den HD DVD spilleren (HD-EP35) tror jeg nok at jeg vil komme til å kjøpe, ettersom jeg har en god DVD spiller fra før av. Har sett på Sharp BD-HP20H til Blu Ray, men den er vel ikke profil 1.1 den heller? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 For å si det kort: Skal jeg alltid vente på siste versjon så blir jeg alltid ventende.Denne generasjon av software er basert på oppdateringer. De gir ut ting før de er ferdig, så oppdaterer de det utallige ganger etterpå. Om Blu-Ray spilleren kun er profil 1.0 istedenfor 1.1 bryr meg ikke, da jeg ikke har planer om å bruke noen av de tåpelige ekstrafunksjonene slik som å søke etter den klokken hoved personen har på armen i en viss scene osv. Dette med å bruke mer penger på Blu Ray spilleren enn HD DVD spilleren kan jeg være enig i. Men den HD DVD spilleren (HD-EP35) tror jeg nok at jeg vil komme til å kjøpe, ettersom jeg har en god DVD spiller fra før av. Har sett på Sharp BD-HP20H til Blu Ray, men den er vel ikke profil 1.1 den heller? Sharp'n er 1.0. Men - neida, man skal ikke nødvendigvis vente. Tenk på alt man går glipp av i mellomtiden. Spesiell hilsen fra meg som betalte 3x ganger så mye som nå for en BD spiller + 3x så mye for en HD DVD spiller for litt over ett år siden... hehe. Jeg visste jo at det skulle bli billigere men... ok. Jeg har sett masse god filmi mellomtiden i hvert fall.. 1.0 vs 1.1.. Skal du ha en ren filmspiller så er jeg med. Da kan man glemme 1.1 og 2.0. (Du kan fortsatt se hva klokka til helten er fordi Java tingene støttes i 1.0 også. Det er Picture in Picture støtte som 1.1 legger til). Personlig så liker jeg PiP på HD DVD spilleren. Det er mye artigere å se directors commentary o.l. når man samtidig får se hvordan de gjorde ting. Men der er vi forskjellige. Noen liker det - andre ikke. HD DVD hadde jo dette fra starten så det var ikke noe jeg måtte vente på eller betale utenom for. Min første BD spiller, Panasonic BD 10, var 1.0 men du verden for en filmavspiller alikevel! Det eneste med nye 1.1 spillere er at jeg kanskje innbiller meg at fordi de er av nyere dato muligens er raskere i oppstart og menyer. Har lest at nevnte Sharp er veldig rask på vanlige titler, men sakker av på de nye titlene med mye java greier. Jeg har IKKE prøvd den selv, så jeg kan hverken si spesielt bra eller dårlig om den. Var dog på Hifi klubben og kjøpte ny forsterker før jul og vurderte ny BD spiller. Det eneste han salgsmannen sa var jeg ikke burde vurdere Sharp spilleren de hadde. Men jeg veit ikke om det er en annen Sharp modell enn den du ser på. Ei heller hvor mye peiling han hadde på ulike BD spillere. Men jeg veit at den hikket i en del titler for en del for tidlige eiere i USA i fjor høst. Forhåpentligvis er et fikset med firmware oppgraderinger siden. Ellers ser jeg du har god forsterker og derfor fortjener en BD spiller med DTS HD MA støtte. Ut fra all min googling siste ukene så ser det ut til at den IKKE støtter dette. Hverken som bitstream eller som intern dekoding i spiller. Den dekoder True HD og sender som PCM, den kan ikke sende som bitstream. Det er også en del rasende kunder på avsforum i USA. Den markedsføres som HDMI 1.3, men når noen åpnet spilleren så var selve HDMI transmitter chipen v1.2. fra Silicon Image - hvilket betyr at da kan heller ikke oppgraderes til bitstream support for de nye formatene. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....30#post12426330 . Merkelig markedsføring. Veit ikke om noen som har skrudd opp sin europeiske utgave dog. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Sant det du sier med lyden til Sharp spilleren ser det ut som ja. Var faktisk klar over det fra før, men tenkte ikke over det. Men jeg blir nok nødt til å kjøpe en spiller av gangen, sa jeg tenker på å kjøpe en HD DVD spiller først, for så å vente på de nyere Blu Ray spillerne før jeg går for ett kjøp der. I det lange og det hele er det fremdeles noen uker til jeg kjøper noen av spillerne, men jeg liker å se meg om litt for å se på utvalget, og for å se hva som kommer. Fikk oppklart litt her ihvertfall da så vi får se hva det blir. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Samsung BD 1400 støtter bitstreaming av DTS HD MA og støtte også Dolby True HD. Er en kjapp test her: http://www.prylportalen.se/ArticlePages/20..._MKF798.dbp.asp Der er det bare PS3 og Samsungen som får 5/5. Samsungen bl.a. for god lydstøtte(alle format) og PS3 for "mye for pengene faktor", spillkonsoll osv. De nevner at de første Samsung 1400 hadde en del bugs. Jeg veit at det er kommet div. firmware oppgraderinger i hvert fall. Og Samsungen er billigere enn sharpen hos Hifiklubben(!): http://hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/blu-rayhd-dvd/ Yamaha'n din tar i mot true hd og dts hd som bitstream, gjør den ikke? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Yamahaen skal nok ta i mot det du klarer og kaste mot den for øyeblikket. Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Vil ikke den Sony BDP-S500 være et bra alternativ? (istedet for S300) Edit: Beklager, glemte at 5000 var maksgrense (rundt 5,6 nå) Endret 11. februar 2008 av Uncas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå