Cristiano Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Mulig det er feil forum, ser det står elektronikk, men prøver alikevel:) Driver å innstallerer et prosessanlegg og der skulle de ta i bruk en litt eldre amerikansk motor. Den har vært brukt før, da var den koblet til T1, T2 og T3. De andre ledningene som kommer ut av motoren var koblet sammen på følgende måte: T4 med T7, T5 med T8 og T6 med T9. Altså det kommer 9 ledninger ut av motoren og det er ikke motorkoblingsbrett. Man skulle jo tro at den er koblet i trekant da egentlig mens det på merkeskiltet står 190V/380V ved 50 Hz og 230V/460V ved 60 Hz. Da vil jeg tro at den skal kobles om til stjerne men hvordan i huleste skal det gå da, med 9 ledninger? Tips tas imot med TAKK=) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Riktig forum dette. Omhandler all teknisk/faglig elektronikk/elektroteknikk. Ikke min greie dette, men vil tro at de 3 siste tilkoplingene er "uttak" for sleperingsmotstander. Eneste tilfelle jeg har sett med 9 tilkoplinger, ihvertfall. Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Er ikke kjent med hva de 3 siste ledningene er til for, men bortsett fra det så virker det jo som at den allerede er stjernekoblet. Det kan jo klarlegge noe om du kobler ledningene fra hverandre og måler viklinger etc. Lenke til kommentar
Cristiano Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Koblet til T1 T2 og T3 til L1 L2 og L3 jeg, kjørte den på en ABB omformer, funka fint, lå på merkestrømmen når pumpa fikk last på seg...Satser på at det holder, er noe midlertidig denne delen av anlegget..... Men takk uansett=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå