Dr.X Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Dr.X hvilken variant av BIextreme ble det? Chrome/black/firebrand/cool metal? Har selv sikla på chrome 8) Den er bare lekker Jobber med bildene av WBPP nå, legger ut nytt innlegg når de er lagt ut. Begge BIE er normale, black. Gidder ikke å gi ut enda flere hundrelapper bare på lakk! Man kommer nok mest sannsynlig ikke til å kunne se radiatoren noe særlig heller. Men lakken har nok ganske lite å si ! Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Vel i mitt nye prosjekt kommer radiatoren til å være synlig, men mer om det senere Men ifølge en annen tråd her på forumet har lakken endel å si :o Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Og om jeg ikke husker feil så kom de frem til at sort lakk er best! BTW, jeg bestilte 3 meter med tygon slanger, er det nok? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Klar over konklusjonen... Jeg vet ikke om det er nok, tror det holder til de fleste oppsett. Men det kommer ann på hvor mye du vil kjøre i serie. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 tja det blir vel da pumpe cpu gpu NB radiator 1 vanntank radiator2 pumpe...... Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hadde nok kjørt det slik: cpu radiator 1 gpu nb pumpe radiator2 tank Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hadde nok kjørt det slik: cpu radiator 1 gpu nb pumpe radiator2 tank Det hadde nok vært en god ide det også ja. Men da blir det ekstremt mye slange-virr-varr fordi tinga er plassert så spredd i kabinettet. BTW: Fikk Tygon slangene i dag... kan ikke si annet enn WOW ! SYKE slanger... og jeg visste ikke at 1/2" hadde en så voldsom diameter :o =) Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hadde nok kjørt det slik: cpu radiator 1 gpu nb pumpe radiator2 tank Det hadde nok vært en god ide det også ja. Men da blir det ekstremt mye slange-virr-varr fordi tinga er plassert så spredd i kabinettet. BTW: Fikk Tygon slangene i dag... kan ikke si annet enn WOW ! SYKE slanger... og jeg visste ikke at 1/2" hadde en så voldsom diameter :o =) Hehe, jeg har drevet litt med akvarie så jeg har noen stubber med forskjellige dimensjoner så jeg kan se hvor ille slangedimensjon jeg kan bruke. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å kjøre to radiatorer om en kjører de "rett etter hverandre". Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hehe, jeg har drevet litt med akvarie så jeg har noen stubber med forskjellige dimensjoner så jeg kan se hvor ille slangedimensjon jeg kan bruke. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å kjøre to radiatorer om en kjører de "rett etter hverandre". Altså jeg vil bare at vannet skal kjøles ned ordentlig og som jeg har lest er ikke ën BIE egnet for "overklokkede" AMD systemer. Derfor tenkte jeg at hvis jeg har to i serie så vil teoretisk kjøleytelsen fordobles. Og siden radiatorens konstuksjon er bedre enn på BIE2 så vil det teoretisk bli bedre enn BIE2. Siden jeg skal kjøle alle tre elementene. CPU/GPU/NB. =) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hmm.. Skal du Borre ut et hull der du skal ha ei 120 mm vifte? så børr du bruke ca. 110 eller 111 mm borr.. (Finnes ikke??? (For vanlige masiner?)) Så jeg borra 3 hull med en 10mm borr, og satte igang med stikksaga jeg! =) For 80mm hulla mine brukte jeg en slik rar "Hette" som man setter uttapå en borr.... som var på 79mm =) BTW: Hjemmelaga vannkjøling med Radiator fra kjøleskap! Vil det gå? Joda det finns , de ser ut som en kopp med tenner på fås opp til 150 mm kan kjøpes på en jernvareforretning koster ca 400-500 kr. Bruker sånne selv i jobben til å lage hull til brytere/kontakter osv. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hmm.. har nå tenkt litt over detta. Vifter som blåser inn: papst 80mm foran HDD'ene I 80mm i sidedøra Vifter som blåser ut: PSU to 80mm bak to 120mm som er ved radiatorene. Er det for mye? Blir det et for stort undertrykk? Skal jeg kanskje la den vifta (som er helt i bånn)-ved radiator blåse inn i stedet for ut? Hva mener dere? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Pls... no1? Trenger info litt fort fordi detta skal montes ganske snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå