Dr.X Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ok, nå er vannkjølings-sakene "in da' house". lurer nå bare på noen få ting før jeg setter i gang! Ok, har kjøpt waterwetter, glowmotion og destilert vann. Hvordan skal jeg blande det? Ta et "beger" på et par liter og blande som det er oppført på flaskene? Og hvordan fylle systemet? La litt vann gå ned til pumpa og fylle på mer og mer etter hvert som det trengs? eller skal jeg få inn så mye vann som mulig først, lukke systemet og vente til restlige lufta har samlet seg i aquatube'n på toppen slik at jeg kan fylle på det siste som trengs? Hvor lenge skal jeg la maskina stå og bare gå? ( bare pumpa slått på) For å samle all luft i vanntanken mener jeg.. BTW, settet er detta: [1/2"] 2x Black Ice Extreme 120mm Titan vifte (og viftegrill) 120mm papst vifte (den sterkeste) DangerDen Socket A plexi topp DangerDen Z-chip blokk DangerDen G4 GPU blokk Aquabee UP1000. 3m Tygon Slange Aquatube [med UV belysning] Waterwetter, glowmotion og vann (doh..) Og selvklart viftestyring! =) Mvh Dr.X Lenke til kommentar
nenzeo Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har gjort d som du har sagt at du har tenkt å gjøre! D gikk bra. .men destilert vann er borkasta penger! d er billigere å bare koke opp litt vann å la det kjøles ned! Hvis du enda er usikker , se THG-1 videoen! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ta og bland inn kjemikaliene som angitt. Nå er muligens blandingsforholdet for watter wetteren litt "tungt" for PC bruk, så du kan sikkert minke litt der. Hva du velger og blande det i er det samme, men bruk gjerne et litermål som du bruker når du skal fylle på for å unngå søl. Hvordan du skal fylle på, er det ingen fasit på. Det avhenger helt og fullt av hvordan slangene ,tank og pumpe er plassert i forhold til hverandre. Det beste er og bruke sunn fornuft, en trakt, og pass på når du starter pumpen. Hold en tommel over slangen, for ellers så kommer spruten Og IKKE tørrkjør pumpa! Dvs står det luft eller noe i systemet som gjør at du ikke får sirkulasjon/vann inn til impeller, stopp pumpa, og "rist" litt på systemet, før du prøver og starte den på nytt. Ellers så kjører du bare systemet etterpå for og skjekke at det er tett. Litt luft i systemet er ingen katastrofe for kjølingen. God helg! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 SYKT! hva refererer du til? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 SYKT! hva refererer du til? Kjøling settet ditt, og med Glow Motion! =) Jeg sitter med vifte kjøling ! =( Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 SYKT! hva refererer du til? Kjøling settet ditt, og med Glow Motion! =) Jeg sitter med vifte kjøling ! =( hehe, ja håper på at detta kommer til å bli lettere hardcore! Blir vel kvitt rundt 5000, men ingen har vel dødd av litt lite penger Angående glow motion. Jeg har ikke UV katode(og skal ikke få det heller) men jeg vil at vannet skal være rødt i CPU/GPU/NB blokkene og slangene mens vannet plutselig blir helt "misfarga" i aquatube vanntanken på toppen av kassa. Der blir det nemlig en sterk UV LED Så det blir en skikkelig rå effekt håper jeg. Tygon slanger, selvklart.... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 SYKT! hva refererer du til? Kjøling settet ditt, og med Glow Motion! =) Jeg sitter med vifte kjøling ! =( hehe, ja håper på at detta kommer til å bli lettere hardcore! Blir vel kvitt rundt 5000, men ingen har vel dødd av litt lite penger Angående glow motion. Jeg har ikke UV katode(og skal ikke få det heller) men jeg vil at vannet skal være rødt i CPU/GPU/NB blokkene og slangene mens vannet plutselig blir helt "misfarga" i aquatube vanntanken på toppen av kassa. Der blir det nemlig en sterk UV LED Så det blir en skikkelig rå effekt håper jeg. Tygon slanger, selvklart.... Offa.. mye Quote detta, Men for guds skyld poste bilder! =) dette høres ut som et sykt tøft prosjekt! =) Kor kjøper du UV Leds foresten? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Offa.. mye Quote detta, Men for guds skyld poste bilder! =) dette høres ut som et sykt tøft prosjekt! =) Kor kjøper du UV Leds foresten? Selvklart blir det bilder! Project H2O. UV Led'sen er selvklart fra www.microplex.no ! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Offa.. mye Quote detta, Men for guds skyld poste bilder! =) dette høres ut som et sykt tøft prosjekt! =) Kor kjøper du UV Leds foresten? Selvklart blir det bilder! Project H2O. UV Led'sen er selvklart fra www.microplex.no ! OK! nice, skal ha 2 UV Katoder da, men tar med 2 slike også for å nedi Vann tanken, =) Skal lage meg hjemmelaga Vannkjøling, Men skal kjøpe Blokka! =) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Hmm.. detta kommer til å bli digg. Håper jeg får trøkka alt inn i miditoweret da! Venter nå bare på at postkontoret åpner på mandag..... BTW: Hvilken størrelse på borr burde jeg bruke for 120mm vifta? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hmm.. Skal du Borre ut et hull der du skal ha ei 120 mm vifte? så børr du bruke ca. 110 eller 111 mm borr.. (Finnes ikke??? (For vanlige masiner?)) Så jeg borra 3 hull med en 10mm borr, og satte igang med stikksaga jeg! =) For 80mm hulla mine brukte jeg en slik rar "Hette" som man setter uttapå en borr.... som var på 79mm =) BTW: Hjemmelaga vannkjøling med Radiator fra kjøleskap! Vil det gå? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ser du er godt igang DrX Må vente med mitt prosjekt da pengene fikk ben å gå på til nytt HK og CPU... Post bilder! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Hmm.. Skal du Borre ut et hull der du skal ha ei 120 mm vifte? så børr du bruke ca. 110 eller 111 mm borr.. (Finnes ikke??? (For vanlige masiner?)) Så jeg borra 3 hull med en 10mm borr, og satte igang med stikksaga jeg! =) For 80mm hulla mine brukte jeg en slik rar "Hette" som man setter uttapå en borr.... som var på 79mm =) BTW: Hjemmelaga vannkjøling med Radiator fra kjøleskap! Vil det gå? Jeg tenkte på vifte-skrue hullene! Jepp, skal også bruke stikksaga hos meg! Og selvklart blir det bilder! Men jeg får desverre ikke tatt bilder av selv arbeidsprosessen da. Bare av produktet... Men detta skal bli hardcore X treme Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Kjøleskapsraddis vil nok funke glimrende ja. Btw avemorphin, jeg saa maskina di hos virtual-hideout.net 8) Casemod avdelingen selvklart da. Men jeg skrollet bare litt rundt på sidene for å sjekk litt. Også plutselig så jeg noe som jeg syntes avar kjent... =) Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Kjøleskapsraddis vil nok funke glimrende ja. Btw avemorphin, jeg saa maskina di hos virtual-hideout.net 8) Casemod avdelingen selvklart da. Men jeg skrollet bare litt rundt på sidene for å sjekk litt. Også plutselig så jeg noe som jeg syntes avar kjent... =) Det har blitt gjort mye siden da 8) Har ikke tatt bilder enda... De kommer opp om noen dager:) Har bestemt meg for å gå for Vapo seperat enhet, så WBPP er lagt på hyllen (bokstavelig talt... du skjønner nok hva jeg mener etterhvert ). Gleder du deg til Mandag Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Bla bla Vapochill er feit... Gleder du deg til Mandag Nei, helt feil! :wink: Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Kjøleskapsraddis vil nok funke glimrende ja. Btw avemorphin, jeg saa maskina di hos virtual-hideout.net 8) Casemod avdelingen selvklart da. Men jeg skrollet bare litt rundt på sidene for å sjekk litt. Også plutselig så jeg noe som jeg syntes avar kjent... =) Nice, Begynner nå jeg.. =) Passa perfekt uttapå Big towert mitt! Skal prøve nå med å finne ut hvor mye den klarer å kjøle uten vifte, så vist den blir varm, så setter jeg på noen 12 DB vifte... Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Dr.X hvilken variant av BIextreme ble det? Chrome/black/firebrand/cool metal? Har selv sikla på chrome 8) Den er bare lekker Jobber med bildene av WBPP nå, legger ut nytt innlegg når de er lagt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå