Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Instalering av Windows Vista på Bærbar pc

Anbefalte innlegg

HEI! Jeg har nettopp bestilt å motatt en Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa T7700/ 2048MB/ 160GB/ BT/ TV - demo (PC_125) (BÆRBAR)

PC-en kom uten OS så jeg bestilte også Windows Vista Ultimate..

Problemet er at når jeg fikk PC-en,mens jeg holdt på med å instalere Vista så slo PC-en seg av. Trolig pga at batteriet var tomt.(Laderen funket ikke, så PC-en tok ikke imot strøm)

Men så når jeg prøvde å starte denn, så klikket denn hver gang!! Utrolig Frustrerende!

så jeg tenkte : Bare slett det som ble innstalert, å så instalere Vista på nytt..

Men SÅ enkelt er det ikke.. Hvordan kan jeg slette det, å så instalere på nytt?

kan ikke så mye om BIOS og sånne greier... TRENGER HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Åpne biosen. Så ser du etter noe som heter boot settings, boot, eller liknende. Her velger du noe som heter boot device priority eller liknende (navnene varierer fra bios til bios). Her får du en liste der du setter opp hva pcen skal prioritere å boote fra. Her setter du cd-rom øverst, da vil pcen prøve å boote fra cden i cd-rom stasjonen din framfor f.eks hardisken din. Sett harddisken som 2. boot device. Deretter lagrer du innstillingene dine og går ut av biosen (pass på at windows cden står i). Når du starter pcen vil det nå etterhvert stå "press any key to boot from cd", da trykker du ned en tast, og innstallasjonen vil begynne. Herfra kan du bare følge anvisningene på skjermen. Når du kommer til der du skal velge hvilken harddisk vista skal innstaleres på, velger du advanced drive options (eller noe sånt), markerer den hardisken du vil innstallere og trykker "format". Da slettes alt som ligger på hardisken fra før av.

Håper dette hjalp deg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...