Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Inget bilde på skjerm

Anbefalte innlegg

koste meg her på nyåret med litt spill da skjermen ble svart og skjermen sa det ikke var noe signal/sjekk skjerm kabel, dette har hendt før men har hjolpet å bare vente litt så har det kommet tilbake, også kjørt vifter litt opp på hastighet(da jeg trodde det kanskje ble for varmt et sted) men denne gangen kom altså ikke bildet tilbake.

PC opsett

AMD 64 3700+(ikke OC)

Gainward 7800GTX xp gs(ikke OC)

OCZ 1024 cl2.5 Platinum x4

Abit AN8 Fatal1ty s939

MIST 600w rev3/OCZ modstream 520w

WD raptor 37gb

Tester utført:

Sjekket vifter og tempraturer, alt ser ut til å være OK - ingen bilde på skjerm

Testet Uten CPU - samme resultat

Testet uten RAM - --"--

Testet med 1 og 1 ram brikke - Sanne resultat

Testet med/uten CPU på annet Hovedkort - Samme resultat

Testet med/uten RAM på annet Hovedkort - Samme resultat

Testet med Andre skjermkort på 2 Hovedkort - Samme resultat

Testet på 4 Andre skjermer med forskjellge kabler - samme resultat

der har jeg gått tom for ideer for å feilteste, finner ikke noe galt men likevel er det ikke bilde :cry: Frustrerende for å si det mildt, noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
koste meg her på nyåret med litt spill da skjermen ble svart og skjermen sa det ikke var noe signal/sjekk skjerm kabel, dette har hendt før men har hjolpet å bare vente litt så har det kommet tilbake, også kjørt vifter litt opp på hastighet(da jeg trodde det kanskje ble for varmt et sted) men denne gangen kom altså ikke bildet tilbake.

PC opsett

AMD 64 3700+(ikke OC)

Gainward 7800GTX xp gs(ikke OC)

OCZ 1024 cl2.5 Platinum x4

Abit AN8 Fatal1ty s939

MIST 600w rev3/OCZ modstream 520w

WD raptor 37gb

Tester utført:

Sjekket vifter og tempraturer, alt ser ut til å være OK - ingen bilde på skjerm

Testet Uten CPU - samme resultat

Testet uten RAM - --"--

Testet med 1 og 1 ram brikke - Sanne resultat

Testet med/uten CPU på annet Hovedkort - Samme resultat

Testet med/uten RAM på annet Hovedkort - Samme resultat

Testet med Andre skjermkort på 2 Hovedkort - Samme resultat

Testet på 4 Andre skjermer med forskjellge kabler - samme resultat

der har jeg gått tom for ideer for å feilteste, finner ikke noe galt men likevel er det ikke bilde :cry: Frustrerende for å si det mildt, noen som har noen forslag?

Hadde samme problem, i mitt tilfelle var det hovedkortet som var på bærtur. Men har du prøvd og byttet psu?

Lenke til kommentar

Brukte OCZ Modstream 520w i 2 og et halvt år ca, da det gikk konken fikk jeg bytta inn i et Mist 600w rev3(bra garanti fra ocz! :p)med nytt psu er det fortsatt ikke bilde, men det rareste er at det heller ikke er bilde på et annet hovedkort med et annet skjermkort både med og uten samme cpu, men vurderer sterkt å kjøpe nytt hovedkort

ps: Ja det er liv i greia, alt som skal lyse lyser, bios gir ikke error(guru opplegget fra Abit dvs) det som skal være varmt blir varmt og det som skal gå rundt går rundt

Endret av AkselJ
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg omm så hadde jeg en mus som gikk til ad undas for litt siden, rare var at når musa skrudde seg av gikk skjermen også av, dytta litt på ledninga så kom begge tilbake, så kan være USBen som er røket men rart det skal følge med til et annet HK. tengte det kunne være noe å nevne

Endret av AkselJ
Lenke til kommentar
Hmm... resatt cmos? Eller så er det noe som ikke er kompatibelt, kanskje cpu.

ja har resatt cmos, tillogmed bytta til nytt batteri bare for å utelukke det, cpu har også slått meg, har sjekka pinnene og socketen for noen synlige feil men ser inget, men den har jo gått lenge så kan være den bare har valgt og ta kvelden, men på den andre side gir ikke Abit Uguru noen feil når jeg skrur på maskina, og det burte jo bli bilde om du bare har skjermkort og hovedkort + strøm? Bios skal jo starte uansett?

Lenke til kommentar

Jeg bare henger meg på her et øyeblikk. Har spurt om hjelp på et annet tema, men nå er det bare et lite spesifikt tema. Har lest at Q6600 og Asus P5k generelt ikke går så veldig godt sammen, og jeg har i likheten med OP her ikke noe bilde på skjermen, har heller aldri fått det. Har undersøkt alt, men er det mulig at det ikke skjer noe i prosessoren min i det hele tatt? Grunnen til at jeg tror det er at jeg har lest at hvis cpu-kjøleren er av så vil ikke pcn kunne starte fordi cpun blir overopphetet og derfor slår av alt. Jeg kjørte med uhell pcn uten at vifta var koblet til, og den sto på i mange minutter uten at det var tegn til no særlig varmeutvikling i det hele tatt, luktet ikke brent, ikke noe pip (selv om jeg ikke får det uansett hva jeg tar ut, med unntak av skjermkort).

Lenke til kommentar

Det tar en stund før cpu bli overopphetet når ikke vifta til kjøleren er koblet til, husk at hele kjøleribba da også bli varmet opp, og det er alltids noe luftgjennomstrøming i pcen. Pcen vil også slå seg på hvis du ikke har kjøler på i det hele tatt, men da vil cpuen bli varm temmelig fort. Jeg tror ikke du kan ødelegge cpuen så lett med dette, skrur pcen seg av så er det et eller annet som har slått inn hvor da temperaturen aldri har kommet opp i kritisk nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...