engulknapp Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Først: Dette er absolutt ikke ment som hån eller uthenging av noen. Jeg holder på med en oppgave og hadde satt veldig pris på å høre folks meninger. Jeg lurer generelt på hva folk tenker er om tyskere? Hvordan er en typisk tysker? Hvordan påvirker 2. verdenskrig ditt bilde av tyskere? Tusen takk. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Fine damer, deilige øl, labbert språk (personlig mening), dubbet tv og ikke minst AVANSERT teknologisk samfunn! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har snakket med en del tyskere, og mitt inntrykk er at de er noen veldig ryddige og ærlige folk. Ihvertfall de jeg har snakket med. 2.verdenskrig er historie, og man skal ikke la det som skjedde den gang påvirke sitt syn på tyskerene som lever i dag. Husk at de fleste tyskere som lever i dag, fordømmer det som skjedde den gang og tar avstand fra Hitler sine meninger. Dog har du sikkert noen grupper som mener noe annet. Har lenge tenkt over å studere i Tyskland, tror nok det hadde vært en god erfaring å ha med seg videre. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Avansert teknologi, effektivt samfunn, mennesker som jobber mye og tar utdanning seriøst. Men suger i verdenskriger. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Avansert teknologi, effektivt samfunn, mennesker som jobber mye og tar utdanning seriøst. Men suger i verdenskriger. Og jævla punktlig! :!: Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 1. Har ikke møtt spesielt mange, men har inntrykk av at de er ganske like oss. Forholdsvis velutdannede, reflekterte, greie folk, kanskje mer enn det en kan si om en gjennomsnittlig nordmann. 2. Påvirker meg ikke spesielt mye, da denne krigen skjedde leeenge før jeg og foreldrene mine ble født. Men det virker som at denne krigen sitter dypt i "folkesjela" der fortsatt og påvirker nye generasjoner, mye takket være strenge lover mot nazisme og andre former for rasisme. Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Ja, under Hitler var Tyskland en stor nasjon. Nå er den ikke mer enn en provins i EU. Det er massiv innvandring og mye misnøye. Ørneskulpturen som i dag henger på Riksdagen ser ut som en kalkun, i motsetning til de stramme og stilfulle ørnefigurene som var hengt opp under Hitlers nasjonalsosialistiske Tyskland. Og hadde det ikke vært for de Alliertes tallmessige overlegenhet, så hadde Hitler knukket Russland, England, USA og alle andre land som fyrstikker. En gjennomsnittelig Waffen SS soldat var like slagkraftig som 4-5 allierte soldater. Og den overlegne militære teknologien vitner bare om et velorganisert samfunn og et intelligente folk. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 såså Sirion, går nok over skal du se Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Først:Dette er absolutt ikke ment som hån eller uthenging av noen. Jeg holder på med en oppgave og hadde satt veldig pris på å høre folks meninger. Jeg lurer generelt på hva folk tenker er om tyskere? Hvordan er en typisk tysker? Hvordan påvirker 2. verdenskrig ditt bilde av tyskere? Tusen takk. Det legges mer opp til oppgaver som setter spørsmål hvordan folk ser på tyskerne. Resten av spørsmålene handler mer om folkestudie enn politikk og samfunn. Lenke til kommentar
engulknapp Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Tusen takk for alle svar så langt. Det er fasinerende å lese om deres forskjellige meninger, også fint å se at stempelet tyskere fikk etter andre verdenskrig holder på å bli visket bort. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg liker tyskerne. Synes tysk språk er fint og Tyskland er som kjent en gammel kulturnasjon. Vert ett par ganger i Berling og kjenner noen tyskere og trives absolutt der nede. Tyskerne har vell også vist seg som fremragende krigere gjennom de siste verdenskrigene og tysk industri og teknologi er jo verdenskjent. Alt i alt ett flott land som jeg er glad vi har som gode venner. Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 såså Sirion, går nok over skal du se Ja, dette er en epoke som absolutt vil gå over. Folk vil til slutt innse at man ikke kan fornekte naturens harde logikk. Hitler var et stort geni, og jødene er fremdeles livredde for hans ånd. Derfor produserer de propagandafilmer på løpende bånd for å sverte nasjonalsosialismen. Solen skal atter gjenoppstå og på ny vekke livskraften i dagens råtnende Europa. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 såså Sirion, går nok over skal du se Ja, dette er en epoke som absolutt vil gå over. Folk vil til slutt innse at man ikke kan fornekte naturens harde logikk. Hitler var et stort geni, og jødene er fremdeles livredde for hans ånd. Derfor produserer de propagandafilmer på løpende bånd for å sverte nasjonalsosialismen. Solen skal atter gjenoppstå og på ny vekke livskraften i dagens råtnende Europa. Hitler var en rallende gal, historieløs og psykopatisk tulling. Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 såså Sirion, går nok over skal du se Ja, dette er en epoke som absolutt vil gå over. Folk vil til slutt innse at man ikke kan fornekte naturens harde logikk. Hitler var et stort geni, og jødene er fremdeles livredde for hans ånd. Derfor produserer de propagandafilmer på løpende bånd for å sverte nasjonalsosialismen. Solen skal atter gjenoppstå og på ny vekke livskraften i dagens råtnende Europa. Hitler var en rallende gal, historieløs og psykopatisk tulling. :!: Du kan slenge ut av deg akkurat hva du vil, din lille meitemark. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Så man er en meitemark hvis man har lest historieboken sin? Klapp klapp! Hva synes du om at han utryddet masse mennesker da? Helt riktig? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 mitt inntrykk er at de er strukturerte og høflige. veldig hyggelig og snille i grunn. Tyskere er generelt flaue over andre verdenkrig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Bare sunt at tysk ungdom tør å veive med flagget sitt igjen nå, 60 år senere (ja, det var noen som reagerte på dette under fotball-VM i 2006...). Det var ikke dagens ungdom, ei heller dagens ungdoms foreldre som var i krigen. Tyskere generelt oppfatter jeg som høflige, arbeidsomme, og nøyaktige. Ordnung muß sein osv. Det tyske språket gir også inntrykk av å være laget med fokus på effektivitet og presisjon, heller enn estetikk. Lenke til kommentar
missilecatcher Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Tyskere er generlt sett veldig hyggelige og reale folk. Studerte sammen med noen i Japan. De er veldig arbeidsomme men vet hvordan de skal ha det gøy! Se bare på Berlin. Veldig bra sosialliv. De er ikke stolt av sin fortid og har tatt et oppgjør med den for lengst. Jeg fascinert av Hitler som menneske, noe tyskere sikkert er, men de er ikke stolt av det som skjedde. Det som er skummelt er ekstremistenes fremvekst i det gamle øst-tyskland. Slike tyskere er hverken bra for sitt land eller for resten av oss mennesker. Endret 17. januar 2008 av missilecatcher Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Og hadde det ikke vært for de Alliertes tallmessige overlegenhet, så hadde Hitler knukket Russland, England, USA og alle andre land som fyrstikker. Revisjonisme4tw! Du har sett det bildet av Sovjetflagget som vaier over Berlin? Svir ikkesant? En gjennomsnittelig Waffen SS soldat var like slagkraftig som 4-5 allierte soldater. Og dette baserer du på? Og den overlegne militære teknologien vitner bare om et velorganisert samfunn og et intelligente folk. Hvilken overlegne militære teknologi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå