Gå til innhold

Inkassosak fra IF Skadeforsikring


Kannath

Anbefalte innlegg

Hei, i August fikk jeg tilbud om fullkasko fra IF (Noe som var billig for en 18 åring). Når papirene kom i posten, så stemte de overhodet ikke med avtalen jeg gjorde over telefon. Jeg brukte angreretten, og tegnet forsikring hos gjensidige istede. Flere ganger i ettertid har jeg fått regninger fra IF, og gjentatte telefoner har blitt tatt til de. De sier hver gang at de skal fjerne kravet imot meg, og at det skal være greit. Siste telefon om dette ble tatt 18/12 og da lovet de det samme.

 

2. Januar i år fikk jeg avskiltningsbegjæring på bilen min fordi IF ikke lenger hadde forsikring på meg (noe de aldri hadde fordi jeg signerte gjensidige). Dette ble løst av at gjensidige ringte inn og sa at de hadde hatt meg forsikret siden august. I dag 17. Januar mottok jeg inkasso fra Lindorff hvor de krevde meg for 56xx kr for det ene avdraget samt litt over 1000 kr i salær til de pga at de måtte lage sak imot meg. Tok en TLF til Lindorff hvor de bare fortalte meg at de skulle lage en forespørsel til IF. Jeg spurte om jeg ville få en betalingsanmerkning (noe jeg føler er urimelig pga IF's latterlige oppførsel). Fikk da til svar at hvis ikke det ble betalt så ville saken gå til forliksrådet.

 

Ringte derreter IF hvor de fortalte at det skulle vært sendt avdelingsleder, men at det tydeligvis ikke hadde blitt gjort. Ba de sende den over igjen, og ringe meg når dette var gjort. Mannen jeg pratet med bekreftet tilfellet at de hadde mottatt angrerett (jeg har ikke kopi av denne, for trodde ikke det skulle bli så mye stress rundt dette).

 

Poenget er at det muligens blir løst nå, men jeg ønsker faktisk å møte IF i forliksrådet uansett fordi jeg mener at de ikke kan holde på slik. Skal ta kontakt med forbrukerrådet i morgen og spørre hva de råder meg til. Har uansett lyst til få opprettet en sak der på grunn av deres talentløse oppførsel i denne saken. Det er ikke veldig morsomt å få en inkasso i posten hvor jeg føler jeg ikke har gjort noe galt.

 

Noen som har erfart noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare erfart at med If så må man ta vare på all korrespondanse og alt bør skje skriftlig,har du snakket med noen, notèr navn og klokkeslett slik at du kan henvende deg til samme person eller henvise til at den personen sa det da og da.

 

Bruk gjerne forliksrådet, eller VG!

 

LYKKE TIL!

Endret av kaarebeate
Lenke til kommentar

Virket som han faktisk hadde alt inne på PC av personer og slikt jeg pratet med selv tilogmed. Han virket veldig forståelig, men vet jo aldri. Skal ta det til forliksrådet tror jeg. Har vurdert å kontakte f.eks. FBI og tv2 hjelper deg men jeg er ikke så lysten på å komme på TV o.l.

Lenke til kommentar

Nå pleier faktisk ikke IF å holde på slik, men det kan skje menneskelige feil og det er svært beklagelig. Men min far, som er seniorrådgiver i IF og som også har jobbet i Vesta i mange år, mener at når slike saker oppstår så er det enten kunden sin feil, eller så er det det mennesket du har snakket med sin feil. Pappa hadde en sak en gang hvor en mann beskyldte ham for å lure ham. Han hadde sagt opp sin tidligere forsikring og sagt til IF at han ikke ville ha en ny. Allikevel var det pappa som fikk kjefta, selv om pappa dokumenterte alt. Jeg mener at man helt klart skal komme til bunns i dette, men jeg er skeptisk sånn saken ligger. Men bra det ordnet seg.

Lenke til kommentar

Send krav tilbake der du krever å få dekket utgifter (og tid?) du har brukt på dette :) Forutsatt at du ikke har gjort noe feil her, kan det være en greit måte å få store firmaer til å lære på.

 

(Forøvrig holder hovedkontoret til IF på på Lysaker så sannsynligvis måtte du ha møtt opp i Oslo eller Bærum noe som ikke er så altfor langt fra Frogn)

Lenke til kommentar
Da regner jeg også med at du heller ikke velger Europeiske reiseforsikring, som dog er et datterselskap av IF.

 

 

Er du ute etter å redde pappas lønning eller??

 

Det finnes andre selskaper som også har reiseforsikring!!

Bedre å ha reiseforsikringen sin der en har de andre forsikringene!

 

Nei, absolutt ikke! Jeg bare påpeker det om man ønsker å være konsekvent. Ja, det er andre som har reiseforsikring, med det er kun Europeiske og Vesta som har så gode reiseforsikringer hvis man ser dem under helhet. Og jeg sier ikke det fordi min far jobber i IF, jeg har selv ikke engang forsikring i IF, men fordi jeg har lært mye av hans kunnskap. Jeg har verken forsvart det som har skjedd, jeg bare påpeker dette som et faktum da brukeren sverger at han ikke vil bruke IF igjen. Og jeg har ingen problemer med å skjønne det, man da er det også viktig å vite at Europeiske er under IF og at IF fører Europeiske som sin reiseforsikring. Jeg derimot hadde selv hatt forsikring i Europeiske, hadde det ikke vært for jeg har en god avtale med et annet forsikringsselskap, som jeg får gratis pga medlemskap i en organisasjon.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...