Gå til innhold

lage bilder på dvd plater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har prøvd begge overnevnte løsninger, og kan klart anbefale å printe rett på plata.

Ved å printe på et ark som limes på plata kan du få ubalanse i plata hvis labelen ikke limes på 100% rett. Hos meg ga dette subbe-lyder fra dvd-spilleren, og noen ganger problemer med å lese plata.

Ved bruk av slike labeler på cd-er som ble brukt i bilen, kunne også limet løsne. Det kan som kjent bli ganske varmt i en bil-spiller.

Nå bruker jeg kun Verbatim-plater med printbar overflate sammen med en Canon iP5000 blekkskriver. Det blir helt strøkent. :thumbup:

Lenke til kommentar
er det det samme hvilken skriver jeg bruker?

kan plata knekke når den går igjennom skriveren? hvis det ikke er en skriver der arket går rett igjennom uten å bøyes?

Du må ha en skriver som er tilpasset dette,plata kan ikke stikkes ned der arket går ned :)

Skrivere som kan benytte disse platene har med en egen ramme som cden settes i og så føres denne inn i et eget spor i skriveren, feks Canon Inkjet Printer iP4500

Mediatype: Konvolutter, vanlig papir, påstrykningsbilder, fotopapir, fotoklistremerker, glanset fotopapir, kort, matt fotopapir, høyt oppløsningspapir, halvblankt papir, DVD-plater,[bold] CD-plater[/bold]

http://www.psdata.no/ps.asp?it=134839&pdm=mainspec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...