Apathy Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har nå endelig tatt til vettet og plassert en temp sensor inntil core på min cpu. Resultatet er urovekkende :o Bios: 32,5C DD5 sensor: 36C Kan ikke stole på de andre tempene heller da de viser: Board: 14C DD5 sensor: 18C Aux: 19,5C <-hvor er denne plassert? Sisoft sandra finner ikke ut hvilken Voltage mon som er hva Så motherboard info stemmer overhodet ikke Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har problemer med onboard målingene på mitt Epox EP-8KTA3+ Pro kort og. Ekstern sensor viser ca 10 grader mere enn det den innebygde sensoren under cpu'en viser. Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 kan det være fordi varmen blir transportert til overflaten tru :wink: Det vil være en slags heat spreader oppå, mens mulig temperaturen inni er som den skal. Dette er bare en teori. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Dere har siste BIOS flashen ja? jeg ligger på 40'c nesten uansett hva jeg gjør, ikke prøvd med ekstern temp måler enda...Det blir fort litt forskjell på temp når man monterer sensor ved core på CPU, for der er jo varmen allerede under kjøling pga ribbe og vifte...vet ikke om den er helt til å stole på siden det egerntli bare viser hvor varm ribba er nederst... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå