Alastor Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Fikk i dag erstatning for defekt 7900gt fra komplett, et nytt XFX 8800GT. Monterte det opp i damas Shuttle SN27P2, kobla til intern strømkabel og slo på. Men ikke noe bilde dukker opp på skjermen, ingen POST-screen, ingenting. Men maskinen booter og det virker som om den jobber seg inn i windows osv. Et 7900GTS som sto i fra før (svææær versjon med dobbel kortplasskjøler osv) funker uten trøbbel. PSU er på 400 watt, og det står kun 1 disk og 1 cd-rom koblet til ellers. Maskinen er oppdatert med nyeste BIOS-versjon. Hva tror folket? Det naturlige valget er jo PSU'en, men trekker virkelig et 8800gt mer strøm enn et 7900GTS? Og hvor får jeg evt kjøpt kraftigere psu til maskina? SPEC: AMD AM2 x2 6000+ 2 gig DDR2-667 EDIT: Har funnet ut at PSU'en BØR være kraftig nok. Er flere med samme PSU i andre shuttler som klarer kraftigere oppsett enn det her, i tillegg til at at det nye kortet bruker ca 5% mer watt enn det gamle, og det gamle funker både idle og under load. Endret 17. januar 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Det høres ganske enkelt ut som om at skjermen ikke mottar noe signal fra skjermkortet. Vet du om det er DVI-A, DVI-I eller DVI-D på skjermen, og hvilken type DVI-utgang det er på 8800GT-kortet ditt? Se her for en illustrasjon av de ulike DVI-typene. Jeg mistenker nemlig at skjermen din kanskje har DVI-A mens 8800GT'en har DVI-D. Disse DVI-typene kan ikke kommunisere med hverandre da førstnevnte er kun analog, og sistnevnte er kun digital. DVI-I derimot støtter både og. Endret 17. januar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det høres ganske enkelt ut som om at skjermen ikke mottar noe signal fra skjermkortet. Vet du om det er DVI-A, DVI-I eller DVI-D på skjermen, og hvilken type DVI-utgang det er på 8800GT-kortet ditt? Se her for en illustrasjon av de ulike DVI-typene.Jeg mistenker nemlig at skjermen din kanskje har DVI-A mens 8800GT'en har DVI-D. Disse DVI-typene kan ikke kommunisere med hverandre da førstnevnte er kun analog, og sistnevnte er kun digital. DVI-I derimot støtter både og. Jeg antar at samme kabel benyttes, og da ville ikke en DVI-A-kompatibel kabel vært mulig å trykke inn i skjermkortet Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Skjermen er DVI-I, begge grafikkortene er DVI-I mens kabelen er DVI-D singel-link. Endret 17. januar 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Litt mer info, når pcen står i "standby", altså PSU står på, men selve maskina av, så spinner grafikkortviften på fult. Har også etter å ha lest meg opp litt på nett funnet ut at en del har trøbbel med 8800gt og denne shuttelen ser det ut til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå