Gå til innhold

http fungere ikke men torrent fungerer

tness

Anbefalte innlegg

Av og til detter surfingen bort. Hvis torrent går samtidig fortsetter den helt fint. Men jeg klarer altså ikke å surfe. Må da restarte maskina.

Jeg har en Acer laptop med Vista home premium.

Har også en Linxsys WRT54GL med DD-wrt firmware.Har opplevd samme problemet når jeg var kobblet opp mot en d-link router, så problemet er nok lokalt på maskina.

Noen som har opplevd det samme, og har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd med IE og Firefox. Problemet oppstår uventet, og det er ikke forvarsel før dette skjer.

Men kanskje firewall i vista som roter det til. Har nå slått den av.

Har også prøvd å pinge routeren fra cmd linjen, ingen respons.

Lenke til kommentar

uTorrent går som hakka møkk, men som sagt jeg kan ikke surfe, skrev over at jeg ikke kunne pinge router, men det kan jeg, prøvde å logge meg på router via putty, men det ville den ikke. Jeg klarer å logge på router via putty og telenet når alt funker som det skal

Lenke til kommentar

Når du kjører torrent så belaster du routeren med mange forbindelser. Det gjør at endel routere låser seg og går tregt eller stopper opp. Løsninger som kan fungere er å kjøpe en router som tåler mye last ( D-link DIR-655 f.eks).

Alternativt kan du redusere antall forbindelser globalt i torrentprogrammet (prøv mindre enn 50).

Hvis kun nettleseren stopper opp kan det tyde på at den blir treg til å slå opp nettadresser (DNS).

Du kan forsøke å sette DNS fast (du finner det på samme plass som du setter fast ipadresse på PC).

Sett f.eks DNS1 til 195.159.0.100 og DNS2 til routerens ipadresse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har testa med andre routere og samme problem, men jeg fant ut at RFlowCollector aktiv så fungerer alt. De gangene jeg ikke får opp sider så starter jeg bare opp RFlowCollector og alt fungerer som før.

Merkelig problem, med en merkelig løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...