Gå til innhold

Linksys Router 54G og portforwarding

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt smoothwall i ca 3 år og etter en reinstall så får jeg ikke IP på de interne nettverkskortene så jeg benytter meg nå av en Linksys router 54G med DD-WRT Talisman og jeg har da to spørsmål

1.Jeg skulle ha portforwardet port 81 til phpMyadmin men ifølge canyouseeme.org og testing viser att det ikke dannes kontakt eksternt.

2.Jeg skulle ha redirectet en port på 62000 til en intern maskin på port 22 går dette ann?

3.Klarer denne en speed på 50/25Mbps linje ettersom jeg har planer om å oppgradere fra 25/15 linje

Endret av nre1458
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med canyouseeme så må du huske å ha et aktivt program kjørende på porten for å se at du får kontakt.

DIR-655 takler over 200Mbit på WAN så den kan anbefales for raske linjer.

Ja er jo et aktivt programm som kjører etttersom det er Apache som alltid er oppe,skjønner ikke att det skal være noe problem å portforwarde en enkel port som 81 ettersom port 80 er i bruk på en annen maskin

Med canyouseeme så må du huske å ha et aktivt program kjørende på porten for å se at du får kontakt.

DIR-655 takler over 200Mbit på WAN så den kan anbefales for raske linjer.

Så det du sier er att den takler minst 100mbps da LAN portene er på 100mbps og er korken i systemet

Lenke til kommentar
Kan du beskrive fremgangsmåten som du bruker?
jeg bruker Aplication&Gaming|Portrange forwarding og så setter jeg navn phpmyadmin start 81 ending 81 Protocol TCP IP er 192.168.1.5 Edit ser nå att jeg hadde portforwardet til 192.168.1.4 som er webserver Takker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...