-lost Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jeg har en gammel moped. er ikke sikker på merket:S det står switun så er det en Sachs motor. plutselig stoppet den en gang. den har stått en stund uten at jeg har funnet feilen. men når jeg tømte tanken så var bensinen full av rust. noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt det? ps. tanker sitter fast i ramma. Lenke til kommentar
-lost Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 ingen som har gode tips ang dette? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hvis tanken har rustet innvendig er det nok heller lite å gjøre. Ikke ennet enn å få tak i en ny tank og hvis du ikke finner en kan du bare finne en nesten lik og feste på andre måter Er tanken sveiset eller skrudd fast i ramma? Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Dette angår tydeligvis en Tempo.. sikker på at det ikke fins noen skruer? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hell oppi noe løsningsmiddel i tanken, så rister du den godt. (hvis den kan ristes da..) Lenke til kommentar
-lost Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Hvis tanken har rustet innvendig er det nok heller lite å gjøre. Ikke ennet enn å få tak i en ny tank og hvis du ikke finner en kan du bare finne en nesten lik og feste på andre måter Er tanken sveiset eller skrudd fast i ramma? tanken er sveisa i ramma... eller tanken er vel mesteparten av ramma tror jeg. Hell oppi noe løsningsmiddel i tanken, så rister du den godt. (hvis den kan ristes da..) jeg kan jo få litt hjelp til og riste hele mopeden :!: Lenke til kommentar
simmiz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Du kan jo prøve å fylle oppi masse rustløser eller hva det heter. Har aldri prøvd det, men kan hende det funker Lenke til kommentar
Patz Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Det finnes flust av "tank-sealere". Dette fungerer ved at du først renser tanken med rensemiddel, tørker den, så har du oppi en sealer (et rustbeskyttende belegg). Veldig vanlig blant de som restaurerer sykler. Se f.eks på dette: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=...bdaa05f50826611 Endret 28. mai 2008 av Patz Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 tempo avanti? Går ann å bruke litt pukk av forskjellige størrelser og ha oppi å riste godt ei stund. Du må da passe på å få alt ut igjen(selvfølgelig) Men dette kan være noget vanskelig om det er en tempo avanti det gjelder Lenke til kommentar
-lost Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 tempo avanti? Går ann å bruke litt pukk av forskjellige størrelser og ha oppi å riste godt ei stund. Du må da passe på å få alt ut igjen(selvfølgelig) Men dette kan være noget vanskelig om det er en tempo avanti det gjelder det er ikke en tempo avanti, men den ligna veldig. Lenke til kommentar
-lost Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 jeg tror det er en tempo hercules jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå