pseudofilosofen Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei, Jeg har akkurat satt sammen ny PC, som i Signaturen. Etter mye om og men, ser det ut til at blåskjermfeilmeldingen "Driver IRQL Not less or Equal er borte, etter at jeg koblet av HD nummer to på IDE ATA 133 porten (HD er ata 100). Og avinstalerte Canons Zoombrowser-program... etter at jeg også fikk skiftet hovedkort og skiftet minne, før komplett og jeg fikk installert Windows XP på skiten. Men, noen ganger spontanrestarter PCen likevel, og det uten at Windows gir noen feilmelding, ingen blåskjerm... Hendelse: "Poof", PC restarter. Postmeldinger er normale, Windows gir ikke noen feilmelding, og jeg kjører som vanlig igjen. Mine Hypoteser: 1. Noe galt med strømmforsyningen? (Mitt Kabinett er Qtec, billig fra Komplett, Oslo) 2. Noe galt med Hovedkortets LAN-Utgang (Kjører ADSL på denne, og tror at det noen ganger skjer i det jeg logger meg på)? 3. Noe galt med Minne, Skjermkort Prossessor, eller hovedkort? Er veldig takknemlig for svar! Anders Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det kan hende prosessoren blir for varm Har du sjekket temp ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det jeg tror er mest sannsynlig: Hyptotese "drumroll" 1! AtW Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Ok, for varm prosessor; tror at temperaturen aldri har vært over 39 grader, ifølge asusprobe programmet. 1. Hva er for varmt i denne sammenhengen? 2. Hva betyr dette: "Det jeg tror er mest sannsynlig: Hyptotese "drumroll" 1!" Sorry, er nybegynner i alt dette. Anders :oops: Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ok, for varm prosessor; tror at temperaturen aldri har vært over 39 grader, ifølge asusprobe programmet. 1. Hva er for varmt i denne sammenhengen? Hvis dette stemmer at prosessoren tempen ligger på 39, så kan vi utelukke at varme er problemet her. 2. Hva betyr dette: "Det jeg tror er mest sannsynlig: Hyptotese "drumroll" : Det betyr at han tror det er det du kalte hypotese 1 som kan være feilen. Drumroll = tromme virvel, skjønner ? Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Ok, takk alle for svar så langt! AsusPCprobe viser at CPU Vcore er 1,454 / 1,472 Volt, men bios cpu måling , før jeg starter vindows, viste 1,42/44 Volt. Kjernespenningen på en slik prosessor skal jo nominelt være 1,5 Volt. Når jeg ba Bios levere 1,525 volt, ser det ut til at PCprobe i windows måler volten til å være 1,456/ 1,88. Kan det tenkes at for lav voltstyrke også kan få den til å restarte? Anders :-? Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hadde samme problemet. Det er Windows XP som velger å restarte pga en eller annen feil. Hipp hurra for microsoft! Gå til system (høyreklikk på my computer, properties), velg Advanced, velg settings for startup and recovery, skru av "autamatically restart". Ferdig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå