Gå til innhold

memory_limit hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Bruker i dag one.com som har 16mb grense. Jeg har laget et script som laster opp et bilde og eventuelt forminsker størrelsen på det hvis det er over en viss størrelse. Et bilde på 2-3 mb blir for stort for scriptet. I tillegg skal egentlig scriptet laste opp 3 filer til. I alt 4 filer. Noen tips?

Kim...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har spurt one.com om jeg kan bruke ini_set() det kunne jeg vist ikke. Noen som vet om noen webleverandører som har stor memory_limit?

EDIT:

Testet ut litt nå. Så lenge bildet er <= 1mb så holder det med memory_limit() på 16M. I tillegg da klarer skriptet å laste opp filer tilsvarene 10mb. Med andre ord image resizeing med PHP er system krevende. Synd at ikke webhotell supporter i alle fall opp til 30-40M på memory_limit. Er det noen som vet om det?

Kim...

Endret av Kim T
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Du sa du har spurt dem om ini_set(), men har du spurt dem om det du faktisk lurer på? På en jobb jeg hadde tidligere hadde jeg tilsvarende problem, der PHP hadde en veldig høy memory peak i det øyeblikket bilder skulle lages thumbnails av, men ellers ett svært lavt forbruk. Da jeg spurte host-en sa de at de kunne øke den spesifikt for meg.

Uansett, kan notere da at Dreamhost.com nå gir meg 90M, så regner med det er standard hos dem.

Ser også at NTNU gir studentene sine 80M standard.

Tror den gangen jeg krevde høyere grense at jeg hadde 32M, så 16M høres fryktelig lite ut, selvom du genrellt vil ligge mye lavere enn det.

edit: Du får få litt flere til å poste hva sine host-er tilbyr da... Så får du se hva det blir til. Selv så må jeg si at i tillegg til denne informasjonen så er jeg alltid interresert i om de har begrensninger på andre ting, da spesielt Databaser. One synes jeg nermest med vilje hadde skjult denne informasjonen på sin side sist jeg var innom, og måtte maile dem for å finne ut at, jada, de har en grense på bare 1 DB per bruker, uavhengig av abbonemangstype.

Greit hvis du får sett på en phpinfo(); fra den host-en du vil til, inklusiv litt info om tillatt båndbredde, databaser, plass selvfølgelig, også videre...

Endret av Slettet+1374861
Lenke til kommentar

Takk for matnyttig info. Denne infoen har jo blitt mer og mer viktig for meg etterhvert som jeg lærer meg mer og mer av PHP og MySQL. 

Kan jo bli en god tråd for posting av memory_limit i alle fall på webhoster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...