Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vurder min debattartikkel - leveres i morgen.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har skrevet en debattartikkel om fyrverkeri og bruk av fyrverkeri. Føler noe mangler eller er galt. Vi fikk beskjed om at vi først kunne skrive alle fakta og så argumentere i et eget avsnitt. Noen som har lyst til å gi meg en tilbakemelding? Blir ikke grinete over "negative" svar, men skal du bare poste useriøst drit, trenger du ikke poste. :)

Norsk_nytt_rsfeiring.doc

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi fikk beskjed om at vi først kunne skrive alle fakta og så argumentere i et eget avsnitt. Noen som har lyst til å gi meg en tilbakemelding?

Såvidt jeg husker er en optimal mal for debatterende artikkel følgende:

- Alle fakta rundt det du skal debattere. Avslutt denne delen med et spørsmål. "Er det virkelig slik at...?"

- Argumenter for og imot (Husk kilder og riktig sitatbruk. "Ifølge" osv...)

- Dine meninger der du tar for deg alle argumentene.

- Konklusjon, gjerne med et lite fraspark i form av sarkasme o.l. Bare gjør konklusjonen din tydelig og i samsvar med spørsmålet du stilte i faktafremleggelsen og delen der du presenterte dine meninger.

Jeg syns du er inne på rett spor, bare kjør en liten omstrukturering og følg malen slavisk. Pass nøye på å ikke blande fakta og meninger. Siterer deg litt her:

I Norge kan man kjøpe så mye fyrverkeri man vil. Man kan også sende opp hvor man vil. Disse reglene for fyrverkeri er snillere enn andre lands, hvor det ofte er kun fagfolk som kan skyte opp"

Presenter hvordan vi har det her til lands, men utelat det med at de er snille. Ta det opp som et argument og presenter din mening rundt dette senere.

Håper dette var til hjelp og ikke riv ruskende feil. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...