Cycl0ps Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 NEI ikke igjen tenkte jeg! Må jeg drive og poste på hw og sånn for å fikse dette IGJEN. Dere husker kanskje jeg hadde litt problemer med hjemme netverket for et par måneder siden. Og nå har probleme kommet nok en gang. Fikk disse problemene i går hadde lastet ned noen drivere osv på denne pcen (kaller denne pcen pc A ok) mens jeg ikke har internett på min pc (pc B). Grunnen at jeg ikke har isdn på pc B er at man må gå gjennom en brannmur osv. PC A er egentlig en jobbe pc for pappa. Men det er den jeg surfer på osv. PC A har opprativsystem 95. PC B har opprativsystem XP PRO Skal frakte disse driverne og litt annet skrot fra pc A til PC B gjennom en krysset tp kabel. Dette gjorde jeg før når jeg skulle få dem opp i nettverk: Dette gjorde jeg før Bytter ip på PC A til 192.168.10.4 PC A: Høyre klikk på Netwerk: TCP/IP - 3com Ethernal Link III PCMCIA (3c589) Specify ip adresse: 192.168.10.4 Subnet mask: 255.255.255.0 På hovedmenyen: Primary Network Logon: Client for Microsoft Networks PÅ pc B: Ip adresse 192.168.10.3 Subnet mask: 255.255.255.0 Og det var det. Da skal pcene finne hverandre på en to tre. Men siden den gangen formaterte jeg PC B. Og XP har drivere til mitt netverkskort så det er ikke noe og installere. Dette vet jeg kan skrive opp model for dere hvis dere vil (CNet 100/10bps så vidt jeg ser på boksen mmmerkelig) men det er drivere inne i xp for dette kortet. Formaterte, og nå første gangen etter formateringen så finner ikke pcene hverandre lengere på denne motoden. Hva er feil? Ikke tenk (Nei en tufs som ikke gjør ping 192.168.10.4 og 3) men jeg har gjort det og da er det kontakt. Alle pakkene kom vel frem kan man si! Så det jeg lurer på er det noe mer man må stille på i xp for at det skal gå fint med netverkene? Fordi det er ganske mennesklig at det er på pc B feilen er, er det ikke? Siden formateringen "ødela" nettverket. Er det noen som kan hjelpe meg? Netverkskortet i denne pcen A fungerer, Netverkskortet i pc B fungerer vel også siden den fungerer som den skal står det i xp. Den kryssete TP-kabelen fungerer. Med mer eller mindre ikke støv skader den. :wink: Og maskinene får kontakt så virker det at alt fungerer mens det er noe feil med instillingene på en av pcene. En annen ting til[ Når man trykker på mine netverkssteder (PC B)eller hva det heter skal man ikke se hva man "sharer" og hvem som er i netverk? Dette gjør ikke jeg! Når man søker etter maskiner eller filer i xp, kan man ikke få tatt bort den stygge lille hunden på et eller annet vis= Tusen takk for all hjelpen Steven som ikke får spilt NFSHP2 pga driverne R9700Pro ikke er lagt opp til dette kan man si. Og det er en av grunnene til at han vil ha pc A opp i netverk. Buhuuuu! Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Hva er det som er galt? Kan det være når de sier at jeg skal skrive inn windows netverks passord at jeg tar feil passord eller noe lignende? Men hvordan finner jeg ut hva det passordet er? Eller hvordan kan jeg gjøre det om? Er det noen som vet? Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Ha begge maskinene i samme arbeidsgruppe.. Prøv å velge kjør på starmenyen, og skriv inn:192.168.10.(nummeret på den andre maskina) Fjern firewalls.. Du kan og kjøre noe nettverksgreier som ligger på xp cd'en på pc'en med windows 95.. Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Er det ingen som vet noe annet? Jeg skal prøve litt etter trening så jeg håper jeg finner svaret så fort som mulig.. :smile: Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 på pc a har du aktivert netbios over ipx???? Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 glemte jeg å spørre om hva er det interne nettverksnummere til pc (B)? Det pleier å værre 00000000. Håper dere får det til Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Huh, og huh... Jeg aner ikke hva det er du snakker om i det hele tatt. Kan du forklare litt bedrè? Lenke til kommentar
Samuel Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 når du bruker to pc over et nettverk og de ikke kjører samme operativsystem lønner det seg å kjøre netbeui protocolen, den gjør at forskjellige operativsystemer finner hverandre på nettverket. av erfaring vet jeg at Xp og win2000 har problemer med å finne maskiner i nettverket som kjører operativsystem som win95, win98 og winMe. installere ipx, netbeui og tcp/ip protokoller på alle maskinene som skal være i nettverket. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Dette har noe med restriksjoner å gjøre og slik. En måte å gi 95/98/ME maskiner tilgang til XP & 2000 er ved å aktivere Guest Account'en som er deaktiver "By default". Dette er ikke noe å anbefale da maskinen blir veldig åpen da fra utsiden. Bedre hadde vært å byttet ut 95 maskinen til en 2000. Annen måte er å lage share's på 2000 maskinen med full tilgang på. Bare ikke del hele disker. Men generellt så er "mixed mode" som de kaller det... ikke noe festlig å holde på med... - Wabby - Need Network Support ??? Try #lan @ Undernet Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Kanskje noen har sagt det før, men det får så være, Kjør nettverksguiden i WinXP. På slutten av denne guiden lager du en nettverksdisk, og kjører denne på den andre maskinen. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Du kan prøve å pinge den andre maskinen. Gå inn i ledetekst (i XP er dette Start>Kjør>cmd.exe). Deretter skriver du ping 192.198.10.4 - der jeg har skrevet inn IP-en skriver du inn IP-en til den andre maskinen. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Har du slått av brannmuren på XP pc'en. Dette gjorde susen på et lignende problem jeg hadde en gang. Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Hvordan slår jeg av brannmuren i xp? HUh! Netbui?? Jeg fatter ikke noe. Alle sammen kan godt fortelle meg alt dette en gang til med litt andre ord. Fatter ikke noe. Jeg har kjørt ping oså ipen til xp maskinen og det fungerer. Men når jeg trykker på andre maskiner i xp skal jeg ikke da se de filene jeg sharer slik som i 95 osv?? Noe her er feil... Tusen takk for at dere gidder og hjelpe. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 høyreklikk på nettverkskortet i nettverkstilkoblinger (start koble til vis alle tilkoblinger) velg egenskaper og under avansert Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Prøv dette... * Aktiver Guest account på XP * del en mappe og kall share'et noe ( f.eks "spill") skriv dette på 95 maskinene 192.168.10.3spill i adresselinjen OBS: dette ikke en lur løsning egentlig da Guest accounts bør være deaktiver hvis maskinene er koplet opp mot internett. Men da de går i dette tilfellet på privat adresser (192.168.10.x) så bør det gå greit. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Unnskyld hvis jeg maser - har du prøvd nettverksguiden? (WinXP) Mine nettverksteder-> Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå