kopperhead Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Utstyr i frankrike, svarer det seg i fohold til kjøp i Norge? Skal til Frankrike snart.. og lurer litt på om jeg skal avvente kjøp evt hvis jeg kan spare litt på å kjøpe/evt bestille på nett i Frankrike:) Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Kanskje. Men jeg stiller meg litt tvilende til det. Grunnen til at det er så mye å spare fra USA for tiden er den eksepsjonelt lave $-kursen. Euroen har derimot ikke svekket seg på samme måte mot den norske kronen. Eventuelle prisforskjeller kommer da mer som utslag av lavere utsalgspriser, og der er variasjonene typisk ikke så stor som den man når får fra USA. Dette da grunnet lav $-kurs og generelt sett lavere utsalgspriser. Altså 2 faktorer som jobber i lag som gjør det veldig gunstig. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Oki, ikke mye å spare der nede da altså Det er så gale at det nesten lønner seg å ta turen til USA og kjøpe utstyr nå.., det skulle vært lav pris i Frankrike.. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Mye og mye... Du vil ikke spare like mye som å kjøpe fra USA. Flybilleter dit koster 3500-5500, og skal man kjøpe mye fotoutstyr så sparer man fort inn det og får en gratis tur på kjøpet Men du vil nok spare NOE på å kjøpe i Frankrike. Om det er nok til å si i fra seg 5 års reklamasjonsrett er noe hver enkelt får vurdere. Pixmania er jo 'fransk' og kan vel kanskje gi en liten pekepin på forskjellene. Du vil nok spare litt mer ved å kjøpe der nede i forhold til å kjøpe fra Pixmania. Dette da du kan ta med deg verdier for opp til 6000 kr uten å betale moms for det når du kommer tilbake til norge, dersom du har vært der lenger enn 24 timer. Så kanskje det vil utgjøre en 10-20% ? Vanskelig å si, da jeg ikke vet prisnivået der nede. EDIT: Norsk moms er jo 25% så om du får tilbake den franske momsen når du forlater landet, og gitt at prisene er identisk med prisene i norge så har du da automatisk spart 25% så lenger du ikke passerer tollgrensen på 6000kr. I så fall må du betale moms i norge for varene. Poenget var at 10-20% var nok en smule for pessimistisk anslag. Mvh, Beej80 Endret 17. januar 2008 av Beej80 Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 For å si det sånn så går jeg lett inn i norge med uten noe moms Men takker for svar.. jeg skal sjekke pixmania:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå