Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router defekt eller feil med internett linja?

Anbefalte innlegg

Hei

I den siste tiden har jeg hatt problemer med nettet. Til vanlig surfing funker nettet flott men når det kommer til nettradio og online gaming får jeg problemer. Det som skjer er at nettet dropper i 2 sek per ca. 15-20 min (feks. man spiller et spill online, nettet dropper i 2 sek og jeg blir logget ut). Dette er irriterende. Før øvrig har jeg trådløst internett og har routeren D-Link DI-624. ( Har også prøvd å koble ip-kabel direkte til PC/PS3 uten at problemet går bort). Så lurer på om det er noen som har det samma problemet eller noen som vet hvordan man løser problemet.

Takker for alle svar ;)

Endret av bajas11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å finne ut av problemet kan du bruke Pingplotter.

Prøv først å logge mot DI-624 en stund (til du får avbrudd) deretter kobler du PC rett i modem eller routermodem.

Kjør så pingplotter og se om du får samme avbrudd der.

Får du ikke avbrudd med modem eller routermodem så tar du en slegge og knuser DI-624 da denne er kjent for å være problematisk med dropouts... Alternativt kan du legge inn siste firmware fra D-link og se om det hjelper.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
For å finne ut av problemet kan du bruke Pingplotter.

Prøv først å logge mot DI-624 en stund (til du får avbrudd) deretter kobler du PC rett i modem eller routermodem.

Kjør så pingplotter og se om du får samme avbrudd der.

Får du ikke avbrudd med modem eller routermodem så tar du en slegge og knuser DI-624 da denne er kjent for å være problematisk med dropouts... Alternativt kan du legge inn siste firmware fra D-link og se om det hjelper.

Takk for tipset, dette skal testes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...