Zephh Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei. Jeg redigerer endel video så jeg trenger mange harddisker, DVD brenner mv. Jeg lurer derfor på om det finnes hovedkort som takler mer enn 4 enheter på ATA bussene. Enten hovedkort som tar mer enn to enheter på hver buss, eller om det finnes hovedkort som har tre busser? Takker for forslag!! Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 du kan jo kjøpe et kontroller kort da. På det kontroller korte eg har, har eg plass til 4 ide-enheter Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 tror du har den muligheten med scsi eller s-ata (egen controller) scsi og s-ata disker er jo raskere enn ide, og det er jo bra for deg som driver med video-redigering.. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Kan du ikke bare kjøpe et hovedkort med RAID da? Da får du plass til 4 enheter til. (Du trenger ikke å kjøre diskene i raid på raidkontrolleren.) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 De fleste hovedkort støtter to IDE-busser. Hver IDE-buss støtter alltid to enheter. Det finnes også hovedkort med 3 eller 4 IDE-busser. Det finnes også PCI-IDE-kort som støtter opp til 8 IDE-busser. Jeg vil anbefale at PCI-IDE kort med 2 IDE-busser siden de er billige, lite plasskrevende, lette å få tak i, og lette å innstallere. Da får du altså 2 nye IDE-busser i din nåværende PC, altså med plass til 4 IDE-enheter (DVD-brenner etc) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå