Gå til innhold

Tatt ut av sortiment hos amentio? Får jeg varen?

Anbefalte innlegg

Nå begyner jeg å lure her. Jeg sier det en gang til. Jeg skjønte IKKE at det var snakk om feilprising.

No offence, var ikke deg jeg mente. :)

Jeg skrev; "Sånn sett er det generellt "lite smart". Skulle nok skrevet i bold; generellt.

Hehehe, da missforsto vi hverandre. Det som er sikkert er at jeg ikke har kontoen full av gryn, den fattige sykepleierstudenten som jeg er :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var nå ei dame som fikk seg en ps2 til 10 kroner for ikke lenge siden. Hu må ha skjønt at det var for godt til å være sant.

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=158442

Og grunnen til at akkurat en person fikk til den prisen var at hun tok kontakt over tlf og fikk bekrefet prisen.

At andre som bestilte presterer og sutre og stå frem i avisen med navn og bilde er en gåte for meg..

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=164233

Lenke til kommentar
Var nå ei dame som fikk seg en ps2 til 10 kroner for ikke lenge siden. Hu må ha skjønt at det var for godt til å være sant.

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=158442

Og grunnen til at akkurat en person fikk til den prisen var at hun tok kontakt over tlf og fikk bekrefet prisen.

At andre som bestilte presterer og sutre og stå frem i avisen med navn og bilde er en gåte for meg..

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=164233

Akuratt det er jeg enig i. Håper ikke jeg fremstår som en så stor brødskalle fordi at jeg trodde at pcn var på salg eller noe, hadde jo lukta lunta om pcn hadde kosta 1000 kr, eller 2000 for den saks skyld....

Endret av ikar0s
Lenke til kommentar
Akuratt det er jeg enig i. Håper ikke jeg fremstår som en så stor brødskalle fordi at jeg trodde at pcn var på salg eller noe, hadde jo lukta lunta om pcn hadde kosta 1000 kr, eller 2000 for den saks skyld....

Slapp av :) Ingen her bør/kan hevde du handlet mot bedre vitende i forhold til Amentio. Som du selv var inne på, bl.a. Elkjøp selger bærebare i den prisklassen. Faktisk har de to modeller under 4000 kroner.

dessverre har ikke Amentio egen varebeholdning (dermed sitter det muligens "lengre inne" å vise medgjørlighet(?), ellers hadde det kanskje vært lettere å nå frem med en klage. :hmm:

Hvis Amentio leser her; Vis goodwill og la gutten få PC-en ! :yes:

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
Pengene er nok kun reserverte

I praksis er vel beløpet også utilgjengelig, dvs, saldo på konto reduseres tilsvarende. Så kan man bare håpe at mottaker/selger ikke bruker for mange dager på å frigjøre beløpet igjen.

Mottaker/selger gjør ingenting,dette er det VISA som håndterer...

Noen som vet hvor lang tid visa bruker på å frigjøre reserverte penger? Kansellerte en ordre tidligere i denne uka og har ikke fått noe tilbakeført på konto. Det rare er at disponibelt er det samme som for ei uke siden og det er ikke så stor differanse mellom saldo og disponibelt at det utgjør det som skulle være reservert av vare kostnaden.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor lang tid visa bruker på å frigjøre reserverte penger? Kansellerte en ordre tidligere i denne uka og har ikke fått noe tilbakeført på konto. Det rare er at disponibelt er det samme som for ei uke siden og det er ikke så stor differanse mellom saldo og disponibelt at det utgjør det som skulle være reservert av vare kostnaden.

Reservasjonen oppheves etter to (virke?)dager. Det at differansen mellom saldo og disponibelt ikke ligner varens pris tyder på at det ikke er den varen som påvirker kontoen din. Siden disponibelt er det samme som for en uke siden (altså lenge før du forsøkte å bestille fra Amiento den 17/1) har denne bestillingen ingenting med disponibelt eller saldo på kontoen din (og har antaglig heller ikke medført reservasjoner av noe slag).

Lenke til kommentar

Reservasjonen oppheves etter to (virke?)dager. Det at differansen mellom saldo og disponibelt ikke ligner varens pris tyder på at det ikke er den varen som påvirker kontoen din. Siden disponibelt er det samme som for en uke siden (altså lenge før du forsøkte å bestille fra Amiento den 17/1) har denne bestillingen ingenting med disponibelt eller saldo på kontoen din (og har antaglig heller ikke medført reservasjoner av noe slag).

Ok, men er lenge siden jeg bestilte varen. Den var bare ikke på lager og kommer heller ikke inn før ei stund så derfor kansellerte jeg orderen. Det ser ut som ikke de reserverte penger for denne varen da.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En liten oppdatering.

Sendte klage til forbrukerrådet som nå har sendt 3 brev til Amentio uten at de har fått svar fra dem. De mener at det her har skjedd et avtalebrudd og at jeg har retten på min side. De skriver i det siste brevet til Amentio at de finner Amentios passivitet beklaglig, og vil sende saken over til forbrukertvistutvalget innen 2 uker, der det vil bli tatt en avgjørelse som er rettskraftig og søkbar for publikum. Utrolig dårlig av amentio, og bekrefter alt det dårlige jeg har hørt om de i ettertid. Kunne i det minste ha gitt et svar, men til syvende og sist gagner dette bare meg!

Lenke til kommentar
Sendte klage til forbrukerrådet som nå har sendt 3 brev til Amentio uten at de har fått svar fra dem. De mener at det her har skjedd et avtalebrudd og at jeg har retten på min side. De skriver i det siste brevet til Amentio at de finner Amentios passivitet beklaglig, og vil sende saken over til forbrukertvistutvalget innen 2 uker, der det vil bli tatt en avgjørelse som er rettskraftig og søkbar for publikum.

Dessverre for deg så håper jeg FR taper så det synger i FTU..

Regner jo med at pengene har du fått tilgjengelig på konto igjen.

Lenke til kommentar

Nå får Amentio prisene fra grossisten sin, slik som mange andre tilsvarende butikker gjør, de tar også forbehold om trykkfeil eller feilprising på nettsidene. Min oppfattelse av bestilling; Når du bestiller får du en orderebekreftelse på at de har motatt orderen, deretter må orderen godkjennes av personell før orderen også er godkjent fra butikkens side, noe annet ville vært meget rart.

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Litt synd egentlig, da det ikke virker som at du kontaktet bedriften (som sikkert ville tilbakeført pengene uten å nøle), men heller bestemte deg for å gjøre det til en mye større sak enn det i utgangspunktet var og kastet bort mye av både din egen, Amentios og Forbrukerrådets tid.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde orket å lese tråden så hadde du kanskje fått med deg at han gjorde mangfoldige forsøk på å komme i kontakt med amentio uten at de svarte. Når man i tillegg får brev fra FTU, bør man lukte lunta og ikke kjøre strutsetaktikken "stikke-hodet-i-sanda-og-håpe-det-går-over"

Det eneste som er synd her er at Amentio ikke har kommunisert i det hele tatt... De har tydeligvis mottatt brevene da de nå har tilbakeført pengene, men de har altså latt være å svare på alle tidligere henvendelser.

Har du forresten en link til saken din hos FTU Ikaros?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...