Gå til innhold

Tatt ut av sortiment hos amentio? Får jeg varen?

Anbefalte innlegg

Heisann. Betillte idag tidlig DENNE pcn hos amentio. .Pcn står fortsatt til 4100 på prisguiden her på HW.no, men når man klikker på linken nå så står det at produktet ikke finnes i sortimentet lenger. Har betalt med VISA, penger vekk fra konto og har fått ordrebekreftelse på mail. Har forsøkt å ringe dem, men ikke noe svar. På ordrebekreftelsen står det forsatt til behandling. Noen som vet hva som skjer, de jo hadde over 100 maskiner tilgjenglig når jeg bestillte, så rart at brått denne ikke finnes i sortimentet lenger.... :ermm:

Endret av ikar0s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal ikke bli overrasket om de sier at produktet var feilpriset og at de ikke kan selge den til deg for den prisen.

Det er de i sin fulle rett til når prisforskjellen er så stor.

Hmm, da forventer jeg i det minste en forklaring på hva som har skjedd... Kontoen min er jo tappet for 4200 kr, og hvis de har tatt vekk produktet må det jo tyde på at de er klar over hva som har skjedd. Er jo 2800 kroner blilligere enn konkurrenten, håpet liksom at jeg endelig hadde gjort et kupp jeg da :cry:

Edit, trykkleif

Endret av ikar0s
Lenke til kommentar

siden han allerede har betalt burde han jo få varen. det er jo ikka han som har feilpriset. jeg vil tru at hvis dette hadde skjedd i en vanlig butikk så hadde han fått varen.

hvis du ringer og får vite at du ikke kan få varen til den prisen du har betalt for så begynne du å kjefte på den som e i telefon og sier at det ikke er din feil at dem har feilpriset og at du krever å få varen du har betalt for.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Hvis du har betalt med Visa f.eks så er ikke pengene trukket enda, de er kun reservert! Og ved tilbud som er for gode til å være sant, så stemmer det i de aller fleste tilfeller, skal ikke se bort ifra feilprising fra leverandør til Amentio, det har skjedd tidligere og da har produktene blitt fjernet fra produktlista. Det står også i bunnen at de tar forbehold for trykkfeil og prisendringer, så det hjelper ikke å komme med at du skal ha produktet heller.

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
siden han allerede har betalt burde han jo få varen. det er jo ikka han som har feilpriset. jeg vil tru at hvis dette hadde skjedd i en vanlig butikk så hadde han fått varen.

Pengene er nok kun reserverte.

Dersom en pris er så (ekstremt) god at kjøper burde forstå at den er feil er det nedfelt i Norges Lover at selger ikke er bundet av avtalen.

Lenke til kommentar
Hvis du har betalt med Visa f.eks så er ikke pengene trukket enda, de er kun reservert! Og ved tilbud som er for gode til å være sant, så stemmer det i de aller fleste tilfeller, skal ikke se bort ifra feilprising fra leverandør til Amentio, det har skjedd tidligere og da har produktene blitt fjernet fra produktlista. Det står også i bunnen at de tar forbehold for trykkfeil og prisendringer, så det hjelper ikke å komme med at du skal ha produktet heller.

~ Mortis360

Jaja, får vel bare se hva som skjer. Etter at jeg la inn denne posten har jeg googlet litt om jeg har rett på varen eller ikke. Sjekk DENNE, her har jo butikken feilpriset med ca 10000 kr, og advokaten mener jo at forbruker har god sjangs å få igjennom handelen. Dette spørsmålet er også tatt opp av forbrukerrådet, LINK Er denne prisen så vannvittig lav at det er snakk om helt klart feilprising? Det tenkte ihvertfall ikke jeg på når jeg bestillte varen, med det er jo et definisjonsspørsmål. Hadde vært annerledes om prisen hadde vært 999,- da hadde jeg jo skjønt med en gang at noe var muffens!

Endret av ikar0s
Lenke til kommentar

Pengene er nok kun reserverte.

Dersom en pris er så (ekstremt) god at kjøper burde forstå at den er feil er det nedfelt i Norges Lover at selger ikke er bundet av avtalen.

ja, men forsto kjøper at det for godt til å være sant? 2000kr billigere var jo ikke veldig mye akkurat. det kunne jo vært at de solgte til innkjøpspris.

Lenke til kommentar

Jepp, det er feilpriset og beløpet er kun reservert, jeg ringte tidligere til de i dag, da jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sånn selv, fikk beskjed om at riktig pris lå nærmere 6700-6800,- han skulle sjekke opp prisen da han ikke visste sånn i farten hva den kostet, har ikke giddet å ringe opp å høre om riktig pris.

Amentio er stort sett billigst på det meste, men er det ett tilbud hos de som virker for godt til å være sant ja da er det det, har sett nok av tilfeller fra de, i fjor kostet en del hardisker hos dem ett par hundrelapper for store harddisker, dette var også feilpriset og av alle de hundrevis av folka som bestillte var det vel ingen som fikk kjøpe til de prisene.

Lenke til kommentar
Sjekk DENNE, her har jo butikken feilpriset med ca 10000 kr, og advokaten mener jo at forbruker har god sjangs å få igjennom handelen.

Den er litt annerledes for det er en konkret handelen hvor det også har vært fysisk menneskelig innblanding i.

"I dette tilfelle har forhandler selv akseptert å gi deg en vesentlig lavere pris enn den veiledende. Jeg vil derfor tro at du kan stå ved avtalen som en profesjonell selger har akseptert med viten og vilje"

ja, men forsto kjøper at det for godt til å være sant? 2000kr billigere var jo ikke veldig mye akkurat. det kunne jo vært at de solgte til innkjøpspris.

Det er vel 4000 kontra 7000+++. Altså er de andre butikkene 75%++ dyrere. 75% synes jeg er mye.

Men det er fullt mulig å stå på så kanskje de er greie.

Lenke til kommentar
Sjekk DENNE, her har jo butikken feilpriset med ca 10000 kr, og advokaten mener jo at forbruker har god sjangs å få igjennom handelen.

Den er litt annerledes for det er en konkret handelen hvor det også har vært fysisk menneskelig innblanding i.

"I dette tilfelle har forhandler selv akseptert å gi deg en vesentlig lavere pris enn den veiledende. Jeg vil derfor tro at du kan stå ved avtalen som en profesjonell selger har akseptert med viten og vilje"

Det er vel 4000 kontra 7000+++. Altså er de andre butikkene 75%++ dyrere. 75% synes jeg er mye.

Men det er fullt mulig å stå på så kanskje de er greie.

Eller så kan du i at amentio var 40% billigere enn konkurrenten! Høres ikke fullt så drastisk ut :cool:

Lenke til kommentar
Fra betingelsene til Amentio som du godkjente når du bestillte:
Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon.

Ok. Men da skal jeg vel ha dokumentert at de kanslerer orderen min på grunnlag av prissvingninger eller at lagersotuasjonen har endret seg så drastisk at de ikke kan fullføre handelen?

Lenke til kommentar
Pengene er nok kun reserverte

I praksis er vel beløpet også utilgjengelig, dvs, saldo på konto reduseres tilsvarende. Så kan man bare håpe at mottaker/selger ikke bruker for mange dager på å frigjøre beløpet igjen.

Sånn sett er det generellt "lite smart" (i alle fall hvis man ikke har en konto stinn av gryn) å slå til på "røvertilbud" der man bør skjønne at det er snakk om feil-prising.

Lenke til kommentar
Ok. Men da skal jeg vel ha dokumentert at de kanslerer orderen min på grunnlag av prissvingninger eller at lagersotuasjonen har endret seg så drastisk at de ikke kan fullføre handelen?

Get over it and move on er mitt råd..

:-)

Jeg må vel det da, men håper jo til det ytterste at jeg får pcn til den prisen. Gleda meg no sykt istad, men får ta det som det kommer. Jeg har ihvertfall bestillt varen i god tro, og trodde jo at det var et tilbud eller noe, står jo deres forside at de er i 10% billigere enn gjennomsnittsbutikken, er jo ikke da helt utenkelig at de selger en vare med 30% mindre pris enn dette? Jaja, time will show som rudolf blodstrupmoen sa en gang...

Lenke til kommentar
Pengene er nok kun reserverte

I praksis er vel beløpet også utilgjengelig, dvs, saldo på konto reduseres tilsvarende. Så kan man bare håpe at mottaker/selger ikke bruker for mange dager på å frigjøre beløpet igjen.

Sånn sett er det generellt "lite smart" (i alle fall hvis man ikke har en konto stinn av gryn) å slå til på "røvertilbud" der man bør skjønne at det er snakk om feil-prising.

Nå begyner jeg å lure her. Jeg sier det en gang til. Jeg skjønte IKKE at det var snakk om feilprising. Har ikke så sykt greie på bærbare pcer jeg. Så at det var stor HD , mye RAM og dual core prosessor. Ser jo at elkjøp selger dualcore, 2 gig ram, 160 gig HD for 4995, så er ikke rart jeg trodde at dette var et tilbud av noe slag. Kanskje du skjønner det med en gang, men alle har ikke dine forutsetninger vettu ;)

Lenke til kommentar
Nå begyner jeg å lure her. Jeg sier det en gang til. Jeg skjønte IKKE at det var snakk om feilprising.

No offence, var ikke deg jeg mente. :)

Jeg skrev; "Sånn sett er det generellt "lite smart". Skulle nok skrevet i bold; generellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...