Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lang ventetid på Golf Stasjonsvogn

tambur4

Anbefalte innlegg

Hei.

Skrev under kontrakt på Golf stasjonsvogn 08.08.2007 (august) med forventet produksjonsuke 03.08 (denne uken)

Nå ser det ut til at dette er utsatt til uke 20 (siste halvdel av Mai!).

Må jeg virkelig godta dette!? Hvis jeg ikke får et skikkelig plaster på såret (dyyypt sår..) så vurderer jeg å avslutte handelen. Er skikkelig sur nå..

Jeg har bestilt en Comfortline. De har en Sportline med litt mer/annet utstyr stående. Denne har stått i hallen i et halvt år, og selger har lovet å regne på det, men jeg sa klart i fra at jeg skal ha et skikkelig tilbud.

Noen andre med samme erfaring? (tydeligvis ikke bare Ford-eiere som venter.. ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Skrev under kontrakt på Golf stasjonsvogn 08.08.2007 (august) med forventet produksjonsuke 03.08 (denne uken)

Må jeg virkelig godta dette!? Hvis jeg ikke får et skikkelig plaster på såret (dyyypt sår..) så vurderer jeg å avslutte handelen. Er skikkelig sur nå..

Jeg har bestilt en Comfortline. De har en Sportline med litt mer/annet utstyr stående. Denne har stått i hallen i et halvt år, og selger har lovet å regne på det, men jeg sa klart i fra at jeg skal ha et skikkelig tilbud.

Noen andre med samme erfaring? (tydeligvis ikke bare Ford-eiere som venter.. ;-)

Makuler kontrakten og kjøp deg heller en Jetta. Samme bilen, med penere hekk og mye bedre kjøreegenskaper.

Billigere og nesten like god plass i bagasjen (530 liter).

Lenke til kommentar
Hei.

Makuler kontrakten og kjøp deg heller en Jetta. Samme bilen, med penere hekk og mye bedre kjøreegenskaper.

Billigere og nesten like god plass i bagasjen (530 liter).

Bare vær obs på det at i en stasjonsvogn regnes ikke lastekapasiteten over vinduene med, dermed er det nok en del større i en stasjonsvogn likevel.

Lenke til kommentar

Jeg har vært oppe i samme situasjon. Jeg og min søster bestilte en Golf Stv hver. Comfortline med 140 hk tdi. Vi skrev kontrakt 040907 og ble sagt at overlevering av bilen til oss skulle være første uka i januar 08. Selgeren nevnte ordet forbehold riktignok under samtalen om levering.

Så gikk det halvannen måned og vi hadde ikke hørt noen ting, så får vi en mail om produksjonen har blitt utsatt til etter nyttår som igjen vil bety at levering ikke ville skje før feb/mars. Dette synes vi var en vesentlig forsinkelse og krangla med så busta føyk. Krangla med selvseste adm.dir.

Eneste kompensajsonen de ville tilby var leiebil fom jan tom bilen kom, men de skulle kun dekke 50% av kostnaden. Det betydde at vi måtte betale 2500,- hver pr mnd. Dette godtok ikke vi. De tilbø oss da å kansellere kontrakten kostnadsfritt.

Så jeg begynte å ringe litt rundt til andre forhandlere. Fant en lik bil på Møller Follo som jeg kjøpte. Den hadde nettopp kommet på lager så jeg fikk den overlevet 291107. Men min søster fant ingen andre biler hos andre forhandlere så hun venter. Nå har hun fått melding om at produksjon blir uke 7. Så levering blir vel i begynnelse av april.

Men har ikke hørt noe om kompensasjon. Regner med at de blitt krangling nå også.

De godtar ikke at det er en vesentlig forsinkelse. De sier at så lenge de har sagt "forbehold" så er de dekket. Men forsinkelse på 4 mnd er ikke forbehold, men en vesentlig forsinkelse. Vi får se hva de skal tilby oss av kompensasjon.

Hva slags motor har du bestilt?

Endret av Muku
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt 1,9tdi 105 hk Comfortline, med Comfort-pakke + diverse.

Nå venter jeg i spenning på tilbud på en annen Golf stv fra samme sted. De har tilsvarende stående, men i Sportline med soltaket. Denne blir endel dyrere, men jeg har krevd et veeeldig godt tilbud på den. Ellers vurderer jeg seriøst å bryte kontrakten.

Men egentlig har jeg mest lyst på Comfortline...

Selger henviser til/skylder på importør, som sikkert igjen skylder på fabrikken, men det er ikke mitt problem. Jeg har bare bedt selgeren komme med et løsningsforslag til meg. Vi har en god tone, og det er jo ikke hans personlige feil.

Er du fornøyd med Golfen så langt?

....En annen interessant problemstilling er jo bruktbilen min. Den har jeg "fastpris" på.

Men det innrømmer selger kan bli et problem for dem etterhvert som tiden går. Den blir jo ikke mer verdt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Så lenge du har en bil du kan bruke til den nye kommer, er du jo heldig, siden du bruker denne "gratis", ihvertfall forutsatt at selger oppfyller denne delen av kontrakten (innbytteprisen). Ellers er det veldig kjedelig at leveringstiden skal bli utsatt etter at kontakten er skrevet, det hadde vært mye bedre å fått riktig lev. tidspunkt med en gang. Jeg antar at VAG har så bra logistikksystem at det vet akkurat når bilen blir produsert, men at de lyver litt når de oppgir leveringstiden til en kunde, slik at denne ikke skal gå til en annen forhandler/annet merke.

Siden leveringstiden blir så mye lengre enn avtalen sier, har du muligheten til å heve kontrakten, og gå et annet sted. Dersom du abosolutt MÅ ha en Golf, kan du lete hos andre forhandlere for å se om noen har en inne som passer for deg. Risikoen er, siden det er en stund siden du skrev kontrakten inkl verdi på din innbyttebil, at du kan få dårligere innbytte der.

Dersom du kan tenke deg andre bilmerker, kan du ta en runde og be om tilbud, det kan være du får bedre tilbud der, spesielt innbyttepris. For en stund siden skulle jeg bytte inn min Golf og kjøpe en ny bil i samme størrelse, var det hos Møller jeg fikk det dårligste innbyttetilbudet (så jeg kjøpte ikke ny Golf).

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd. Hadde i utgangspunktet bestilt en 105 hk, men etter en uke gikk jeg tilbake til selgeren og endret til 140 hk. Angrer ikke et sekund på det. Prisen gikk opp med kr 27 000,-men det er det verdt!

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg vært i kontakt med selger igjen!

Uke 20 stemte, så jeg fikk forslag på å kjøpe en 105 hk sportline i stedet. Denne har diverse ekstra utstyr utover det jeg skal ha, som f.eks. panoramatak, xenonlys, lys og siktpakke.

Samme farge har den også; platinagrå med mørke ruter!

Jeg fikk en bra avtale på denne synes jeg. Kona (Mussolini..) og jeg skal prøvekjøre den i morgen, det er jo greit å ha testet 17", sportsunderstell og brostensunderlag...

Gleder meg!

Lenke til kommentar

Har du sagt det til henne at bilen har større felger og sportsunderstell, og hva dette KAN medføre av forandringer?

Garanterer at hun ikke hadde merket dette dersom du ikke hadde nevnt det. Kjører selv på denne kombinasjonen, og den eneste forskjellen er at det er litt stivere, noe jeg syns er mer behagelig ved f.eks fartshumper, da bilen ikke gynger så mye etterpå..

Hadde min mor kjørt den, hadde hun aldri tenkt over at det stod sportsunderstell på.

Lenke til kommentar

I dag har vi begge prøvekjørt bilen. Vi kjørte på kjente, dårlige veier.

Bilen er på grensen til å være for stiv på slike veier, men du verden så deilig på litt svingete landeveier!

Vi fikk en (i mine øyne) god avtale, og kontrakt er nå skrevet!

Så langt har servicen vært god på Dahles Auto i Halden!

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke verdt 9 måneders venting. Det skrev jeg vel også. Truet jo med å si opp avtalen.

Fordelen med å bestille bil er jo nettopp for å få den slik man vil ha den. Vi vurderte først "nesten" ny bil, men med høye omregistreringskostnader, måtte selge egen bil, kortere garanti, så ble det mer fristende å "skreddersy" en ny bil :-)

Lenke til kommentar
Har du sagt det til henne at bilen har større felger og sportsunderstell, og hva dette KAN medføre av forandringer?

Garanterer at hun ikke hadde merket dette dersom du ikke hadde nevnt det. Kjører selv på denne kombinasjonen, og den eneste forskjellen er at det er litt stivere, noe jeg syns er mer behagelig ved f.eks fartshumper, da bilen ikke gynger så mye etterpå..

Hadde min mor kjørt den, hadde hun aldri tenkt over at det stod sportsunderstell på.

Hentet brukt Golf 2,0 TDI DSG sportline for en bekjent i Oslo i helgen. Synes ikke komforten var dårlig, tvert imot! I tillegg lå den meget godt i svinger. Bakkeklaringen er heller ikke noe problem ifh fartshumper, telehiv parkeringshus etc. BTW, 2,0 TDI er MYYYYYYE kvikkere enn 1,9 TDI som ikke er mer en tilstrekkelig etter min mening. Ellers er DSG-kassen å anbefalle, selvom den koster ca 30 000kr ekstra.

Håper det ordner seg med levering/kompensasjon av bilene deres:)

Mvh

erasmussen

Lenke til kommentar

En av grunnene til den lange ventetiden er at disse bilversjonene av Golf'en kommer fra Mexico (stakkars eiere). En annen er som VG skrev igår, at disse bilene er kjent for å ta fyr p.g.a. dårlig jording og må straks tilbakekalles for retting.

Altså er alt som normalt med VAG kvaliteten.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...