sj81 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg brukte wiien i går og da var alt helt fint. Men når jeg skrudde den på i dag og skulle spille GH3 så la jeg merke til at bildet var veldig kornete. Så jeg slo av wiien og sjekket om det samme gjaldt på vanlig tvbilde. Det gjorde det ikke, så jeg sjekket i Wii-menyen om det var selve Wiien som var problemet og det var det tydelig vis fordi den var like kornete der. Så jeg kjørte en systemopdatering og sjekket at alle skjerminnstillinger var korrekte. Men ingenting av det hjalp, jeg slo av konsollen og trakk ut alle ledninger og satte dem i igjen etter ca 10 sec, men d hjalp heller ikke. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre??? Mvh Sj81 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Med kornete, meiner du feil grafikken/bildet? Såkalte artifacts kan oppstå dersom det er noe feil med grafikkchippen i konsollen. Lenke til kommentar
sj81 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Med kornete, meiner du feil grafikken/bildet? Såkalte artifacts kan oppstå dersom det er noe feil med grafikkchippen i konsollen. Ja, feil i grafikken/bildet ja. Er det ingenting jeg kan gjøre me d selv??? Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 nei, kontakt nintendo så sender de en ny til deg Det er, så vidt jeg har forstått, grafikkortet som har blitt overopphetet, en feil på de eldre wiier. Lenke til kommentar
sj81 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 nei, kontakt nintendo så sender de en ny til deg Det er, så vidt jeg har forstått, grafikkortet som har blitt overopphetet, en feil på de eldre wiier. Tviler litt på at de bare sender en ny en sånn uten vidre eller??? Hvor har du hørt om den feilen på eldre Wii??? Hr lett litt men finner d ikke på nett ihvertfall. Er det en vanlig feil som Nintendo har vedkjent seg?? Hadde vært fint å gå i butikken med en slik dokumentasjon så kanskje jeg slipper unna "repareringshelvete". Vil heller ha en ny med en gang en å vente mange uker på å få den gamle reparert for å si d sånn Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 For min del virker det som om det er nyere Wii konsoller som har mest feil og mangler, har ihvertfall vert ein rekke tråder her siste måneden om defekte konsoller. Juletrafikken har jo litt og se her selvfølgelig. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Merka at det var noen irriterende svarte prikker rundtom på skjermen i Zack & wiki, og når jeg spiller RE4 er det av og til noen blå-grønner streker til venstre i bildet. Tror dere det er denne overopphetinga jeg har fått? Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jepp det vil jeg tro, snakk med nintendo så bør du få fikset wiien. Mener på at det var de tidlige wiiene som slet med dette problemet, var mangen som hadde dette problemet i begynnelsen, har ikke link nå, men gå på www.gonintendo.com og søk der. I USA sender ihvertfall NoA ut en wii til deg, som du før før (!) du sender inn din egen. Har ikke peiling på hvordan de ordner det her hjemme i Norge. Skulle ønske nintendo norge gikk under NoE (Nintendo of Europe) hadde vært fett å kunne få wiipoints av stjernene. men men nok om det Som sagt ta kontakt med kjøpsplass eller nintendo og se hva du må gjøre. Er definitivt en hardware feil i wiien din. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Maskinen er ganske sikkert overopphetet. Koble den fra støpselet et døgn, så kanskje den fikser seg selv. Hvis ikke har det blitt varig skade, og den må på reparasjon. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Eneste alternativ jeg kan tenke meg er at du har satt bildeinnstilling på 60hz uten å ha komponentkabel. Da blir bildet ganske kornete (men vil ikke kalle det grafikkfeil). Prøv å sette innstillingen til 50hz. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Det har ingenting med instillingene å gjøre.. I RE4 har jeg vertikale streker over hele bildet, noen steder er de blå-grønne. I Z&W har jeg svarte prikker/streker over hele bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå