Gå til innhold

Usikkerheten brer seg, valgets kval.

Zelkin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jo mer jeg leser i diskusjon.no, jo mer usikker kan man bli, tro det eller ei.

Har da bestemt meg for ett HK, trudde jeg:

- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344022

Med et MSI 8800 GT Zalman (Liker det stille)

Men jeg har jo vært ATI fan siden min første PC, og ergelsen er jo at de ikke presterer i forhold til GT 8800 om dagen. Satt å lekte litt med tanken på HD 3870 CF, spesielt med tanke på at HK'et jeg valgte ut "støttet" delvis dette. Leste meg opp litt rundt CF HD 3870.

Følte gleden spre seg over at jeg kunne jo kjøpe 2 HD 3870, og fortsatt støtte ATI :)!

Men da slo det ned som en bombe, P35 kortene støtter selvfølgelig ikke PCI'e 16x med fullspeed på begge portene, den ene porten vil bli 4x.

Jevlig surt for meg, det betyr at jeg MÅ gå for ett x38 kort, og da snakker vi mer penger enn strengt tatt nødvendig.

Hva gjør jeg? =)

Jeg spiller ikke alle spill som en blodfan av FPS, men endog, ønsket ligger der for å få oppleve konge grafikk.

Så valget mitt blir å satse på:

- MSI P35 og GT 8800 (Corsair 550w)

eller:

- x38 og CF HD3870*2 (Corsair 650w)

Er det andre enn meg som lider valgets kval her :)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, dette gjelder nok mange. Jeg synes det er på tide at ATI gir ut et kort med ytelse som kan matche Gforce GTX/Ultra. Det hjelper lite at 3870 bruker lite strøm når det er såpass dårlig/billig. Vi kan jo håpe på at 3870x2 blir sprekere!

3870x2

Da snakker vi 2 gpu på et kort ? Har du noen linker/release på dette!

Ja, jeg frykter ATI's posisjon på markedet om dagen, det ville vært synd for oss forbrukere om det fatale skulle skje, at ATI trekker inn årene og roer ned GPU satsningen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...