Kahuna Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg varmer opp noen rom i huset med panelovn, disse ovnene står selfølgelig med termostaten på 21 hele døgnet da enkelte i huset synes det er en *forferdelig* dårlig ide å skru dem ned manuelt om kvelden(tar for lang tid før det blir varmt om morran). Hvordan kan jeg ettermontere nattsenking på disse ovnene? Det er bare snakk om 3 ovner så en løsning med strømstyringsentral blir nok litt i overkant. Du kan få et tidsur til under 50-lappen på clasern så en tilsvarende dings med termostat og nattsenking i tillegg burde strengt tatt ikke koste noe særlig over 200 kr men hvor finner man sånt? Lenke til kommentar
namla Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det er nok noe forskjell fra merke til merke, hos noen kan du skifte ut termostaten med en termostat med nattsenking. Hos andre merker kan du sette på en "spareplugg" i ovnen slik at den senker seg på natta. Men kommer ann på hvilken type ovn det er. Hvilket type/merke er det? Lenke til kommentar
MSc Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Forsto jeg deg rett, så ønsket du deg en "dings" som du kan koble på ledningen før ovnen for å styre nattsenking? Denne burde kunne løse problemet ditt. Bare husk å sette termostaten på ovnen på max. OBS prisene er uten MVA. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Den dingsen der så ikke dum ut. Har du noen erfaringer med den? Lenke til kommentar
MSc Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Nei dessvere, ingen erfaringer med den, men det pleier å være bra varer fra Elfa. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Nå fikk jeg også tips om at samme greia finnes hos clasern så jeg skal ta en titt der neste gang jeg er innom(jeg har egen handlevogn med navnet mitt på!). Det blir noe annet å holde den i handa før du kjøper. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Den greia på clasern hadde en alvorlig mangel, den manglet klokke! "Nattsenkingen" var en bryter du trykker på ved behov. Mangelen på programmeringsmuligheter gjør at jeg har vanskelig å se noe som helst bruksområde for denne dingsen. Ut fra bildet ser det ut til å være samme som de har på elfa så da er jeg like langt...jaja da får vi kjøre på med 21 grader hele døgnet. Lenke til kommentar
MSc Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Beskrivelsen av denne er ikke all verdenTermostat m nattsenking , men hvis du tar kontakt med Elfa kan de sikkert svare deg bedre (evt en bruksanvisning). Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Den ser ut til å gjøre jobben men den ser også ut som den trenger elektriker. Ny plan, jeg kjøper et elektronisk koblingsur hos clasern og kobler ut all varme om natta. Jeg satser på at huset er så godt isolert at tempen ikke synker mer enn at ovnene mine klarer å få den opp igjen på en time eller to. Jeg får kalle det nattsenking light. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå