vbjornevik Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei! Satt her hin dagen uten noe å gjøre på, og kom på alle diskusjonene jeg har hatt med mamma og pappa De mener jeg bruker altfor mye bensin til båten. Derfor lurer jeg på hva dere bruker, eller hva dere synes burde vært "normalt" å bruke? Bruker båten en god del mellom påskeferien og høstferien. (Kommer en god del ann på været) Ja, vi betaler halvparten vær av bensinen, men de synes fortsatt det er mye. Lenke til kommentar
Theonedude Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Om sommeren når jeg er mye ute med båt, bruker jeg bensin til ca 100kr i 2-3 uker. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 kommer vel litt ann på båt type og str på motor det vel. Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg bruker vel ca. 150-250kr i vika med bensin, når det er fint vær. Med 9,9, men i år blir det 25hk (H) Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 det er jo ikke mye når du snakket om de mente dere brukte for mye, trodde jeg det deride seg om 5-600 kr pr uke. neida, bare kjør båt og kos dere, såppas må foreldre tåle å spytte i tanken til barna, hehe Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Om sommeren når jeg er mye ute med båt, bruker jeg bensin til ca 100kr i 2-3 uker. Har du en null for lite eller? Når jeg hadde speedbåten (25hk) fylte jeg annenhverdag (24 liter) Nå har jeg White Shark med 75 hk, brukte den en del i ca. 3-4 uker, og fylte helt opp, noe som ble 1000 kr Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hehe, jeg har aldri noensinne turt og regne på hvor mye jeg bruker på bensin i året, men det er ikke få tusenlapper! På det værste i sommer fylte jeg tanken to ganger på en dag (20liter) Det gikk heldigvis ikke så mye hele sommeren, det var først på ettersommeren når jeg fikk ny båt det tok litt av.... Gammel mariner 60hk som det både luktet bensin av, og du nærmest kunne se uforbrent bensin komme ut av.... Regner vel med og nesten halvere forbruket til sommeren.... (50hk e-tec ) Lenke til kommentar
henke- Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Denne sommaren var min første med båt, DVS at eg brukte vertfall 10.000 i bensin ;b Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Litt lettet over at jeg ikke er den eneste som bruker mye bensin. Jeg var med noen folk, så fikk han ene motorstopp, så jeg måtte slepe han inn for å fylle bensin. Jeg fant ut at jeg hadde lite bensin på WhiteSharken, så jeg skulle fylle jeg og. (første gang jeg skulle fylle) Han var ganske gniten (liten båt da), men han fikk en til å stå oppe ved pumpen for å gi beskjed slik at han ikke passerte 150 kr Så fyller jeg på whitesharken for 1000 kr. De fikk litt sjokk da tenker jeg.. Men uansett, man får ikke særlig mye bensin for 150 kr.. og det er jo bare kjedelig å måtte kjøre å fylle halv tank sånn 2 ganger daglig, enn full 1 gang (jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skrev dette ) Endret 19. januar 2008 av vbjornevik Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 I fjord brukte jeg båten så latterlig lite at det nesten er flaut. Fylte ikke en gang Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Uff, det er skuffende! :O Tror faktisk vi måtte flylle litt på gummibåten, (suzuki 6hk 4takt), og den holder vi på å kjøre inn.. Egentlig dritkjedelig Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 tror e brukte gangske mye egentlig, men det tror jeg har noe med forgasseren min sin instilninger. får det ene året kjørte jeg hele sommeren på en tank, og nå måtte jeg fylle vær dag. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Brukte rundt 40liter. 5hk yamaha 2takter Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Går fort mellom 10-20liter bensin på hver tur jeg er ute. 50hk Johnson 4takt. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Vanskelig å si, men vi kjørte 110 timer fra 26.06.07 til dd. Det bryr meg egentlig ikke heller, for det er rekreasjon å kjøre dagsturer og være på havet slik Endret 21. januar 2008 av KenBjork Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg har begynt å spare penger til utstyr (som forhåpentligvis kommer på i løpet av våren) og bensin allerede jeg Heldigvis sponser pappa litt Lenke til kommentar
Landmark Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Ikke sist sommer, men før der igjen når jeg fartet rundt i min Wester 360 (15 hk) brukte jeg bensin for ca. 100-120 kr dagen. Betalte alt selv :O Sist sommer ankom min nye båt (Yamarin 4610 40 hk) og den brukte til min overraskelse mindre bensin enn den forrige. Kjørte for maks 60 kr dagen. Ta i betraktning at jeg kjører kun i sommermånedene når jeg er på hytta. Regner også bensin pr dag utifra det. Ca. 4 uker hver sommer og ryker noen lapper da, enten bensin eller andre godsaker. Ble egentlig litt overrasket over bensinforbruker til enkelte her. Enten så er det veldig gamle motorer som sluker bensin eller så er det veldig ineffektiv kjøring. Jeg klarte å bruke mindre enn 7 l bensin siste dagen på hytta, til tross for at det var med to kamerater og det beste været hele sommeren. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 På pumaen i sommer hadde jeg jo et gammelt vrak av en motor som det luktet sterkt bensin av hele tiden, gikk nok mye rett gjennom der ja Kjøringa har jo også mye og si, og min kjøring er vel ikke akuratt den mest økonomiske Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg kjører nesten hele tiden, men stort sett aldri på fullt. Tar spaken alltid litt tilbake. Motoren bruker da mindre bensin, og fartforskjellen er nesten ikke merkbar. Tilter også motoren en god del slik at den jobber lettere Lenke til kommentar
janulf Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 svir litt å tenke tilbake på det men tanken er på 250 liter å det gikk fint en sånn en på 2 til 4 dager så du kan selv tenke hvor mye det blir gjennom hele sommeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå