Gå til innhold

Hvor mye drivstoff til båt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Satt her hin dagen uten noe å gjøre på, og kom på alle diskusjonene jeg har hatt med mamma og pappa :p

De mener jeg bruker altfor mye bensin til båten.

Derfor lurer jeg på hva dere bruker, eller hva dere synes burde vært "normalt" å bruke?

Bruker båten en god del mellom påskeferien og høstferien. (Kommer en god del ann på været)

Ja, vi betaler halvparten vær av bensinen, men de synes fortsatt det er mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om sommeren når jeg er mye ute med båt, bruker jeg bensin til ca 100kr i 2-3 uker.

Har du en null for lite eller? :p

Når jeg hadde speedbåten (25hk) fylte jeg annenhverdag (24 liter) :p

Nå har jeg White Shark med 75 hk, brukte den en del i ca. 3-4 uker, og fylte helt opp, noe som ble 1000 kr :p

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har aldri noensinne turt og regne på hvor mye jeg bruker på bensin i året, men det er ikke få tusenlapper!

På det værste i sommer fylte jeg tanken to ganger på en dag :whistle: (20liter)

Det gikk heldigvis ikke så mye hele sommeren, det var først på ettersommeren når jeg fikk ny båt det tok litt av....

Gammel mariner 60hk som det både luktet bensin av, og du nærmest kunne se uforbrent bensin komme ut av....

Regner vel med og nesten halvere forbruket til sommeren.... (50hk e-tec ;) )

Lenke til kommentar

:)

Litt lettet over at jeg ikke er den eneste som bruker mye bensin.

Jeg var med noen folk, så fikk han ene motorstopp, så jeg måtte slepe han inn for å fylle bensin. Jeg fant ut at jeg hadde lite bensin på WhiteSharken, så jeg skulle fylle jeg og. (første gang jeg skulle fylle)

Han var ganske gniten (liten båt da), men han fikk en til å stå oppe ved pumpen for å gi beskjed slik at han ikke passerte 150 kr :p Så fyller jeg på whitesharken for 1000 kr. De fikk litt sjokk da tenker jeg..

Men uansett, man får ikke særlig mye bensin for 150 kr.. og det er jo bare kjedelig å måtte kjøre å fylle halv tank sånn 2 ganger daglig, enn full 1 gang :)

(jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skrev dette :p)

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke sist sommer, men før der igjen når jeg fartet rundt i min Wester 360 (15 hk) brukte jeg bensin for ca. 100-120 kr dagen. Betalte alt selv :O Sist sommer ankom min nye båt (Yamarin 4610 40 hk) og den brukte til min overraskelse mindre bensin enn den forrige. Kjørte for maks 60 kr dagen. Ta i betraktning at jeg kjører kun i sommermånedene når jeg er på hytta. Regner også bensin pr dag utifra det. Ca. 4 uker hver sommer og ryker noen lapper da, enten bensin eller andre godsaker.

Ble egentlig litt overrasket over bensinforbruker til enkelte her. Enten så er det veldig gamle motorer som sluker bensin eller så er det veldig ineffektiv kjøring. Jeg klarte å bruke mindre enn 7 l bensin siste dagen på hytta, til tross for at det var med to kamerater og det beste været hele sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...