david_ho86 Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 har paner om å installere Linux Mandrake 8.1 som jeg fikk i pcPro`s blad men jeg fant bare to ISO filer i mappa og jeg har prøvd og brenne fra image med filene fra Nero 5.0 men uten resultat.... Hva skal jeg gjøre for å instalere det!!!!! Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 bestill platene på QXL til 100,-. Da får du alle tre fiks ferdig. Husk at Linux og Windows XP ikke går over ens. Jeg fikk det ihverfall ikke til. [ Denne Melding var redigert av: sjarken på 2002-01-08 10:26 ] Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Kan du spesifisere hvordan du prøvde å brenne dem. Jeg har allerede brent 8 eksemplarer av mandrake fra PCpro med Nero5.0, og det funka bare fint. sjarken: WindowsXP skal funke sammen med linux vist du installerer linux etterpå. Windows har en lei tendens til å skrive MBR'en, som os-loaderen må ha for å kunne bruke multiboot. Pass også på å gjøre partisjonen/harddisken med os-loaderen aktiv(LiLo/BootMagic/grub... Ikke Windows sin!) Dersom du bruker f.eks. BootMagic må du IKKE skrive LiLo til MBR(gjøres under linux-installasjon). [ Denne Melding var redigert av: ALeithe på 2002-01-09 19:59 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå