Gå til innhold

Passer min Socket 939 kjøler på AM2-hovedkort?

phax

Anbefalte innlegg

Hei, skal oppgradere hovedkort for å få pci-e nå, og da det er rimelig umulig og få tak i ett s939 hovedkort må jeg nok bare oppgradere.

Lurer derfor på om jeg kan bruke min nåværende socket 939 kjøler på AM2 hovedkortet, eller har standaren endret seg?

Kjøleren min er noe i denne duren: (ikke nøyaktig den, men samme greia)

306456.jpg

Monteres på hovedkortet via de to standard hullene. Ser på komplett at det er en egen kategori for Socket AM2 kjølere, men samtidig står det at disse er kompatible med andre socketer, men på socket 939 kjølerne står det ikke at de er kompatible med socket AM2, så blir smått forvirra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da må jeg vel prøve finne ut hvilken kjøler det var jeg hadde igjen da og ta det derfra.

Irriterende at de ikke kan komme opp med en standard.. Er det så vanskelig og la to små hull få stå på samme plass fra socket til socket?

Lenke til kommentar

Mener det var NortQ jeg hadde, vanskelig og huske siden jeg har bytta selve vifta på den, men tror det var denne.

Står ikke spesifisert at den passer på AM2, men er det noen som vet om hullene i hovedkortet er anderledes på s939 og AM2? For det er jo strengt tatt kun det som trenger og passe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...