Footy Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei, jeg bestilte før juletider 2 DVD-er fra amazon.com.. Den ene kostet 180 kroner og kom fre 10 januar, den andre ble sendt samtidlig men har ikke kommet. Denne kostet 250 kr og jeg mistenkte først at den ble stoppet i tollen. Hvor lang tid vil det ta før jeg evntuelt får et brev om at jeg vi betale, det har gått en uke uten at jeg har hørt noen ting... Eller er den rett og slett kanskej borte i posten? Lenke til kommentar
geil Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Kan fort ta litt tid. Jeg bestilte fire DVD-er fra amazon.com 9. desember. Det ble sendt i to pakker, den ene godt under tollgrensa, den andre en noe over. Den tollfrie forsendelsen mener jeg kom 17. eller 18. Den jeg måtte betale toll på kom 28. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) okay, men hvor lang tid tok det før du fikk beskjed om at pakken satt i tollen? Endret 17. januar 2008 av Footy Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Dette er hva du gjør: - send en mail med ditt personnummer,sendingsnummer og kvittering til [email protected] Du vil da få svar hurtigere og pakken din vil bli frigjort fra tollen..enkelt.. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 jo, takk for tipset. Kunne jo gjort dette. Men er jo ikke sikker på at den sitter i tollen siden jeg ikke har fått noen bekreftelse, fra alt jeg vet så kanskje den slipper igjennom? (aldri måttet fortolle noe før, så ikke vet jeg) Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jo, takk for tipset. Kunne jo gjort dette. Men er jo ikke sikker på at den sitter i tollen siden jeg ikke har fått noen bekreftelse, fra alt jeg vet så kanskje den slipper igjennom? (aldri måttet fortolle noe før, så ikke vet jeg) Ta en telefon til tollvesenet og si til de at du har en pakke som ligger til fortolling, du kan da utføre forenklet tollbehandling (Altså posten fortoller pakken for deg) i og med at du aldri har fortollet noe før så ligger det ikke inne noe om forenklet tollbehandling på deg, tollvesenet er ikke de kjappeste, derfor bør du ringe til de, da går det litt kjappere. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jo, takk for tipset. Kunne jo gjort dette. Men er jo ikke sikker på at den sitter i tollen siden jeg ikke har fått noen bekreftelse, fra alt jeg vet så kanskje den slipper igjennom? Nettopp det. Er jo bare dumt å begynne å ringe og "frivillig" tilby seg å betale moms & gebyr (blir kr.162), hvis det viser seg at pakken kanskje alikevel dukker opp "tollfritt" i postkassen om noen dager. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er det ikke en slags pakkesporing på amazon? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jo, takk for tipset. Kunne jo gjort dette. Men er jo ikke sikker på at den sitter i tollen siden jeg ikke har fått noen bekreftelse, fra alt jeg vet så kanskje den slipper igjennom? Nettopp det. Er jo bare dumt å begynne å ringe og "frivillig" tilby seg å betale moms & gebyr (blir kr.162), hvis det viser seg at pakken kanskje alikevel dukker opp "tollfritt" i postkassen om noen dager. Joda, men hvis han ikke har fått noen bekreftelse så kan jo pakken ha blitt borte også da, synes det tok unormal lang tid å få de pakkene, har du sporingsnr, kan du spore pakken, er den hos tollen er den stoppet, står stoppet for importfortolling eller noe sånn. Er ikke Noe problem å ringe heller, spør de om verdien på pakken så sier du bare at du mente det var under 200,- altså under tollgrensen, men at du kan sjekke opp å ringe dem tilbake, men uansett så er Amazon ett stort seriøst foretak som merker pakkene med Verdien. Lenke til kommentar
geil Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg fikk aldri beskjed, kom bare en hentelapp i Posten og betalte mva og tollbehandling der. Og jeg har aldri gitt dem fullmakt til å fortolle pakker for meg, det har de gjort automatisk. Men det tok som sagt tre uker. Du trenger heller ikke sende personnummer på pakker med verdi under 1000 kr. Om jeg var deg hadde jeg ventet til det var gått omtrent en måned siden du bestilte og så sendt mail både til Posten og amazon.com og etterlyst pakka. Til de som har spurt her, for å få sporingsnummer på pakker fra amazon.com må man velge ekspressfrakt. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg fikk aldri beskjed, kom bare en hentelapp i Posten og betalte mva og tollbehandling der. Og jeg har aldri gitt dem fullmakt til å fortolle pakker for meg, det har de gjort automatisk. Men det tok som sagt tre uker. Du trenger heller ikke sende personnummer på pakker med verdi under 1000 kr. Om jeg var deg hadde jeg ventet til det var gått omtrent en måned siden du bestilte og så sendt mail både til Posten og amazon.com og etterlyst pakka. Til de som har spurt her, for å få sporingsnummer på pakker fra amazon.com må man velge ekspressfrakt. Tok en titt på mailen fra amazon nå, de ble sent den 22, så det er snart gått en mnd... kanskje jeg ringer i morgen å hører Lenke til kommentar
geil Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Skader aldri å ringe, selv om det ikke har gått unormalt lang tid sånn jeg ser det, nummeret til Posten utland er 23147600 uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå