Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hodesmerter utover dagen, grunn?

Footy

Anbefalte innlegg

Morn, sitter for tiden (3 dag på rad) med hodesmerter..

Kjennes ikke ut som vanlig vondt i hode ved for lite inntak av veske ol. og er ikke migrene hodepine da jeg allerede har hatt migrene anfall mange ganger i mitt liv og vet godt hva det er..

Jeg føler meg helt fin om morgenen, så jeg blir lurt til å tro jeg er frisk (aka når jeg står opp). Smertene kommer så krypende tidlig formiddag og varierer mellom "hjernedunk" til smerte ved å bevege på hodet. Det føles som om det liksom er trangt... det presser. Smerten sitter foran på hodet.

I tillegg når jeg bøyer med ned (f.eks knyte skolisser) trykker det rundt tinningen, vondt altså..

Tenkte dette var bihulebetenelse først, men nesa renner ikke noe særlig, selv om venstre nesebor er ganske tett. Det kommer liksom ingenting ut... Når det kommer noe ut kommer det kunn bittelitt, som er så tynt at det kunne være vann

Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vel være bihulebetennelse selv om det ikke renner fra nesen?

Jeg sliter med det samme, har vært sykemeldt i nesten 2 mnd. Legen tror det kanskje er pga en bihulebetennelse jeg ikke blir frisk av. Eller jeg kanskje begynner å bli helt utbrent fra jobb. (Kort fortalt)

Har hatt Gule stafylokokker i nesen etter ene bihulebetnnelsen og fikk en sterk antibiotikakur for det. Jeg ble ikke noe særlig bedre men...

Har du vært plaget av bihulebetennelser?

Lenke til kommentar
vel jeg har aldri fått noe bekreftet, men har hatt slike ting før ja, ganske ofte. Men det var verre denne gangen, så jeg dro hjem fra jobb og ble der..

Bihulebetennelse kan ofte "sitte igjen" hvis man ikke tar antibiotika for det. Så det kan jo være det som er grunnen til hodepinen din.

Jeg sliter forresten med migrene jeg og. Så kjenner meg en del igjen i det du skriver....

Lenke til kommentar

Lest litt om bihuleebetennelse nå. Disse "syntomene" jeg har ved å være frisk når jeg står opp jeg jo motsigende. Lommelegen foreslår an man skal prøve å sove sittene slik at man reduserer trykket på bihulene og får ned hevelse. Men jeg sover jo liggene og har ikke vondt om morgenen i det hele tatt. kjenne ikke ti lsmerten samma f hva jeg gjør før rundt 2 timer senere..

Edit: trykkleif....

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Lest litt om bihuleebetennelse nå. Disse "syntomene" jeg har ved å være frisk når jeg står opp jeg jo motsigende. Lommelegen foreslår an man skal prøve å sove sittene slik at man reduserer trykket på bihulene og får ned hevelse. Men jeg sover jo liggene og har ikke vondt om morgenen i det hele tatt. kjenne ikke ti lsmerten samma f hva jeg gjør før rundt 2 timer senere..

Edit: trykkleif....

Fikk ikke helt tak i hva du mente nå, men en tur til legen tror jeg kan være lurt.

Hvordan er jobbsituasjonen? Mye stress?

Har du forresten vært til nevrolog i forhold til migrenen?

Lenke til kommentar

Vel har jobbet en del i det siste, men føler meg ikke utbrent, koser meg egentlig på jobb...

Vel, eneste gangen jeg har vært hos legen pga. migrene var første gang jeg hadde et skikkelig anfall, bla lagt inn og lå 2 dager. De konkluderte kraftig migrene og holdt meg igjen til observasjon. Alle anfall har jeg overlevd selv siden...hehe

Annet enn det har det avtatt veldig i forhold etter puberteten... er 25 år nå. Har småanfall, men ingeting i forhold til før..

Lenke til kommentar
Vel har jobbet en del i det siste, men føler meg ikke utbrent, koser meg egentlig på jobb...

Vel, eneste gangen jeg har vært hos legen pga. migrene var første gang jeg hadde et skikkelig anfall, bla lagt inn og lå 2 dager. De konkluderte kraftig migrene og holdt meg igjen til observasjon. Alle anfall har jeg overlevd selv siden...hehe

Annet enn det har det avtatt veldig i forhold etter puberteten... er 25 år nå. Har småanfall, men ingeting i forhold til før..

Fint du trives på jobb, da kan man i alle fall utlukke at det er en årsak. :)

Jeg har hatt migrene siden jeg var 3 år, sånn som deg har anfallene avtatt med årene. Men fra november til slutten av desember hadde jeg smerter der jeg har migrene hver dag! Smerten var dog annerledes, så jeg er veldig usikker på om det faktisk er migrene. Har det noen dager nå og, og det hjelper med migrenemedisin. Men kan så klart ikke ta det hver dag...

Det kan jo hende at du også har gule stafylokokker i nesen. Det kan oppstå etter bihulebetennelse og gjør at man blir tett i nesen og får trykk i panna.

Lenke til kommentar

vel...

nå har ikke jeg hørt om Gule Stafylokokker før, men

Hvilke symptomer gir stafylokokkinfeksjoner?

Stafylokokker gir først og fremst hudinfeksjoner; som brennkopper, byller og sårinfeksjoner. Bakterien kan også spre seg via blodet og gi lungebetennelse, beinbetennelse (osteomyelitt), hjernehinnebetennelse eller blodforgiftning (sepsis). Hos kvinner kan gule stafylokokker i sjeldne tilfeller gi såkalt tampongsyke (toksisk sjokksyndrom).

1/3 av alle stafylokokkinfeksjoner er autoinfeksjoner, det vil si at smittestoffet kommer fra pasienten selv.

Hvordan påvises stafylokokkbakterier?

Prøve fra sår, byller og lignende sendes til bakteriologisk dyrkning.

Godt forslag, men tviler lit :cry:

Endret av Footy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...