Gå til innhold

Hvordan kopiere DVD-filmer?

Anbefalte innlegg

Ønsker å lage sikkerhetskopi av noen av DVD-filmene mine. Noen går greit å kopiere, mens de fleste får jeg problemer med i form av at programmet sier jeg må sette inn en DVD med større lagringskapasitet. Det snakkes om noe "longscribe", men jeg finner ingenting om dette når jeg søker på Google.

Det jeg finner er artikler om emnet, og dinside.no anbefaler et program kalt DVDshrink, der man skal komprimere filmen så den får plass på en "vanlig" tom DVD-plate. Dette programmet finner jeg derimot ikke, ser ut som det er fjernet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg henger meg på her.

Er ute etter noe av det samme. Kopiere mine filmer fra DVD til HDD, beholde undertekst og eventuelle språkvalg.

Har en "Dreambox" som satelittuner/multimediamaskin. Den tar opp og spiller av .TS formatet. Dette inneholder nevnte underteksting/språkvalg, så hadde vært greit å kunne oppbevare mine DVD- filmer på HDD og hente de frem/spille av vha. en fjernkontroll. :thumbup:

Noen som vet hvordan dette lar seg gjøre?

Lenke til kommentar

En ting er å rippe DVD, det funker meget bra med DVD-shrink.

Bruker man også en "vob merger" så lager man en stor fil med det man ønsker å beholde av de rippa filene (alt av menyer osv blir det småfiler av med mindre man gjør en helt manuell jobb i DVD shrink)

Så kommer spørsmålet:

Hvordan kan jeg konvertere en vob-fil til DivX, H.264 e.l. hvor jeg beholder den norske teksten?

Alle metoder jeg har sett legger tekstfila i kontainer eller i sanntid med ffdshow osv. Jeg vil ha en eneste fil med film/lyd/tekst. Hvordan?

Lenke til kommentar
Ja, fant DVDshrink. Men for å brenne ut på en DVD må man ha noe i tillegg, ha Nero i tillegg?

Hvordan lager man Divx-filer av DVDene da? Har ikke funnet noen greie gratis-programmer på det.. Kan man lage det i DVDshrink?

DivX eller .avi filer kan du lage med AutoGK (auto gordian knot). Gode guider finner du på afterdawn.com og doom9.com. Der kan dui også lese mye annet interessant (faktisk nok til flere ukers lesning)

DvdShrink funker veldig bra og er relativt kjapt. Dersom du ikke er helt imponert over kvaliteten på kopiene, anbefaler jeg at du kikker litt på programmer som DVDRebuilder eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...